گرانفروشی ۱۴ میلیارد پوندی مسترکارت در بریتانیا

دادستان مالی بریتانیا ادعا کرد که شرکت پرداخت مسترکارت 14 میلیارد پوند بیش از حد معمول از 46 میلیون مشتری در بریتانیا کارمزد در طول 12 سال دریافت کرده است.

مسترکارت

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، مرجع قضایی مالی بریتانیا مدعی شده شرکت پرداخت مسترکارت از 46 میلیون مشتری بیش از حد کارمزد دریافت کرده است. این پرونده تکان دهنده علیه شرکت پرداخت مسترکارت با دادخواهی 14 میلیارد پوند اقامه دعوی شده که سهم هر بزرگسال در بریتانیا 300 پوند می شود.

در همین حال، دادستان مالی بریتانیا در اطلاعیه ای گفت: نسبت به تصمیم امروز خرسند هستم. تقریبا 12 سال پیش گفته شد که مسترکارت قانون را با بیش از حد کارمزد دریافت کردن در تراکنش ها نقض کرده و به مشتریان در یک بازه زمانی بلند مدت خسارت زده است.

البته زمانیکه مسترکارت در آن زمان در دادگاه استیناف به چالش کشیده شد به سادگی اقامه دلیل حقوقی فنی را مطرح کرد که ارزشی نداشت و اکنون زمان آن رسیده که مسترکارت میزان خسارتی را که به مشتریان وارد کرده را بپذیرد و از عموم مردم بریتانیا عذر خواهی کند؛ ضمن اینکه برای پرداخت خسارت به آنها موافقت کند.  

بر همین اساس نماینده مسترکارت اساس این ادعا را رد کرد و گفت: این تصمیم رای نهایی نیست و در دادگاه باید رسیدگی مجدد به این موضوع شود. ادعای دادستان مالی بریتانیا بیانگر آن است که مسترکارت بین سال های 1992 تا 2008 میلادی در یک بازه زمانی 16 ساله با نقض قوانین ضد انحصار تقریبا 14 میلیارد پوند به مشتریان ضرر زده است. اگر مسترکارت محکوم شود هر مشتری در بریتانیا که در آن زمان بیش از حد کار مزد پرداخت کرده باید جبران شود.

بر پایه این گزارش، مسترکارت اعلام کرد که قصد دارد این موضوع را در دادگاه استیناف پیگیری کند و دادستان مالی بریتانیا اگر قادر به ثابت کردن این مطلب باشد که 46 میلیون مشتری بیش از حد کارمزد پرداخت کرده اند، نمی تواند نشان دهد که چه مبلغی باید به هر کدام پرداخت شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان