دلار در مبادلات جهانی عقب نشست

با بهبود عملکرد اقتصادی چین ارزش دلار در برابر همتایانش کاهش یافت.

دلار در مبادلات جهانی عقب نشست

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، افزایش رشد اقتصادی چین باعث بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی شده است.

در معاملات امروز بازارهای مالی جهانی ارزش هر یورو به 1.1293 دلار افزایش یافت تا موضع دیروز خود در برابر دلار را تقویت کند. از ابتدای ماه آوریل تاکنون یورو در برابر دلار در موضع صعودی قرار گرفته و از سطوح پایین ماه گذشته خود فاصله گرفته است.

رشد اقتصای سه ماهه پایانی سال گذشته چین به 6.4 درصد رسید تا بتواند در سطح بالای 6 درصد باقی بماند و نگرانی‌ها از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یابد.

جونیچی ایشیکاوا، استراتژیست ارزی مؤسسه آی جی سکیوریتیز گفت: بهبود اقتصاد چین خبر خوبی برای اقتصاد آلمان و اروپا نیز محسوب می‌شود چرا که چین یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری اروپا است. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت دارایی آلمان با رسیدن به 0.1 درصد در بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر قرار گرفت. در ماه مارس نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان و صفر شدن رشد اقتصادی آلمان باعث کم رونق شدن معاملات و کاهش بازدهی این اوراق شده بود.

ایشیکاوا افزود: داده‌های مرتبط با چین راه را برای صعود یورو هموار کرده است و شاخص‌های حمایتی از یورو نشان دهنده صعود بیشتر این ارز در آینده خواهد بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با اندکی کاهش در سطح 97.051 واحدی قرار گرفت. در برابر ین هر دلار با افت مشابه 0.1 درصدی به 111.955 واحد رسید و از قله چهار هفته اخیر خود عقب نشینی کرد. دلار در برابر همتای کانادایی خود نیز نزولی بود و به ازای 1.3351 دلار کانادا معامله شد.

دلار استرالیا برخلاف بسیاری از همتایانش نتوانست در برابر دلار صعود کند و بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شد. هر دلار استرالیا به ازای 0.7179 دلار آمریکا معامله شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان