مقتدی صدر: فرقه‌های سلفی و وهابی عامل فروش جولان هستند

رهبر جریان صدر عملکرد فرقه‌های سلفی و وهابی و حامیان داعش را عامل گسترش نفوذ آمریکا دانست.

مقتدی صدر: فرقه‌های سلفی و وهابی عامل فروش جولان هستند

به گزارش اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در حساب توئیتری خود به توضیح نتایج ناشی از حملات تروریستی گروه‌هایی که خودشان را "غزوه" می‌خوانند، پرداخت.
صدر نوشت: آیا سلفی یا وهابی یا امثال آنها که در گذشته با گروه القاعده و در روزگار ما با به‌اصطلاح داعش همبستگی کردند، از خود سؤال کرده‌اند که غزوه‌های آنها به‌ویژه در عراق و سوریه دیگر کشورها چه نتایجی در بر داشت؟


وی در ادامه پاسخ می‌دهد: البته فکر نمی‌کنم که آنها از خود سؤال کرده باشند و در آینده هم سؤال کنند، زیرا از پاسخ به آن هراس دارند. رویکرد طایفه‌ای بر احساسات آنها سیطره یافت و فکر کردند که این گروه‌ها خیرخواه هستند. اما من سعی می‌کنم که نتایج ناشی از حملات تروریستی آنها که خودشان آن را "غزوه" می‌خوانند، توضیح دهم.
وی سپس نتایج حملات تروریستی "غزوه" را تشریح کرد: اولاً فروش جولان به استکبار و استعمار جهانی و در صدر آنها آمریکا و اسرائیل. اگر آنها جولان را به‌جای ویران کردن سوریه، آزاد می‌کردند، برای آنها خیر و خوبی به‌همراه می‌داشت. آنها (داعش) قومی نادان هستند. ثانیا فروش قدس با یک قرارداد عجیب بین نتانیاهو و ترامپ دومین نتیجه بود. آنها به‌جای اینکه قدس را آزاد کنند، تلاش می‌کنند که خود را در جایگاه قاضی و جلاد قرار داده و بر گردن مردم مسلط شوند.
مقتدی صدر افزود: سومین نتیجه به‌طور کلی خدشه به اسلام اعم از شیعه و سنی بود؛ خصوصاً اهل سنت و جماعت و تضعیف کردن آنها در سوریه و موصل و الانبار. چهارمین نتیجه افتادن مصر در دست یک سلطه‌گر جدید در لباسی جدید و پنجمین نتیجه کمک گرفتن عربستان از آمریکا برای دور کردن خطر آنها.
وی همچنین توسعه نفوذ آمریکا در منطقه و به‌ویژه در عراق و منطقه خلیج فارس و شام و دیگر مناطق، ایجاد تنفر نزد نسل جدید از اسلام به‌علت تندروی و تعصب اشتباه و گمراه داعش و گرایش آنها به افکار خارج از دین و فرار ملت‌های عرب به کشورهای اروپایی به‌علت جنگ‌ها (غزوه‌ها) و افتادن آنها به دامن غرب را از دیگر نتایج حملات تروریستی فرقه‌های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با القاعده و داعش توصیف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان