افشاگری دیپلمات فرانسوی درباره پشت پرده خروج ترامپ از برجام

ایرنا نوشت: سفیر فرانسه در آمریکا گفت: پاریس و واشنگتن درباره توافقی الحاقی برای برجام بسیار پیشرفت داشتند اما ترامپ ناگهان با تصمیمی که یک شبه و بدون هیچ اطلاعی اخذ شد، خروج از این توافق را اعلام و همه را غافلگیر کرد.

افشاگری دیپلمات فرانسوی درباره پشت پرده خروج ترامپ از برجام

«ژرار آرود» سفیر فرانسه در واشنگتن که آخرین روز کاری خود را در این سمت به سر می برد در گفت و گویی با نشریه آتلانتیک به جزئیاتی درباره خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرداخت.
آرود درباره اینکه کدامیک از تصمیم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا او را بیش از همه شگفت زده کرد، پس از توافق آب و هوایی پاریس از برجام نام برد و افزود: ما با دولت (آمریکا) در خصوص توافقی پیرامون مسائل موشکی، تروریسم و فعالیت های هسته ای ایران قرار داشتیم به طوریکه نزدیک به حصول توافق بودیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به توافق با دولت ترامپ نزدیک بودید، گفت: افراد (دخیل در مذاکرات) می گویند 90 درصد؛ نمی دانم. مذاکره ای در میان بود و مطلقا هیچ بحرانی در مذاکرات وجود نداشت. ناگهان در یک شب همه چیز تغییر کرد. خود ترامپ تصمیم گرفت و هیچ کس مطلع نبود. روز بعد کسی قادر نبود برای ما توضیح دهید، معنای این کار چیست!
 

64231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان