مجلس آتی، تند اما سردرگم

شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که اصولگرایان؛ البته آنهایی که همچنان مخاطب منسجم دارند، مجلس آتی را در اختیار می‌گیرند.

مجلس آتی، تند اما سردرگم

هوادارانِ اصلاح‌طلبان و حامیانِ دولت ناراضی‌اند و تمایلی به رای یا رای دادن به اینان ندارند؛ مخاطبان تشکیلاتی اصولگرایان هم ناراضی‌اند و در انتخابات مجلس 98 شرکت می‌کنند تا اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رای نیاورند. لذا بازی به سوی اصولگرایانِ منسجم کشیده می‌شود.
البته جماعتِ بی‌هویت سیاسی با روش‌های غیرسیاسی می‌توانند بخش دوم اکثریت مجلس را از آن خود کنند که اینان بر اساس رای اکثریت و قدرت حاکم عمل خواهند کرد و مقاصد دیگری دارند. البته مقاصد اینان گاهی استراتژی‌های اصولگرایانِ منسجم را بر هم می‌زند و پیش‌بینی‌های آنان را غیرممکن می‌کند. آنچنان می‌شود که همکاری با اصلاح‌طلبان، ممکن‌تر از این جماعت غیرسیاسی به نظر می‌رسد و اصلاح طلبان آرزوی اصولگرایان می‌شوند. لذا مجلس آتی شلوغ‌تر، تندتر و غیرقابل مدیریت خواهد شد. انسجام اولیه انتخاباتی به ناهماهنگی و سردرگمی در داخل مجلس می‌انجامد و غیرسیاسی‌ها تاحدودی ناآرامی را به ارمغان می‌آورند.
 این شرایط بر اساس وضعیت کنونی رخ خواهد داد. اگر اصلاح‌طلبان طراحی جدیدی داشته باشند و دولتی‌ها از انفعال کنونی خارج شوند و معادلات جهانی هم اندکی تغییر کند، احتمالات دیگر رخ خواهد داد اما بعید به نظر می‌رسد.
عدم حضور چهره‌های میانه‌رویی همچون "علی لاریجانی" در انتخابات امسال مجلس، می‌تواند احتمال قدرت گرفتن افراطیون را بالا ببرد و آنان با محبوبیت‌های دیگران و اقدامات غیرعاقلانه امریکا و غرب توانایی خواهند داشت که فضا را به سمت خود جهت دهند. اقدامات موفق یا ناموفق ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه نیز عاملی است که می‌تواند احتمالِ اولیه را افزایش یا کاهش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان