وزیر‌خارجه‌ونزوئلا:‌تلاش آمریکا برای‌کودتا شکست‌خورد

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه‌ای گفت که تلاش آمریکا برای انجام کودتا در این کشور با شکست مواجه شده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز شنبه گفت که تلاش آمریکا برای انجام کودتا در این کشور با شکست مواجه شد و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که گروه‌های مخالف به گفت‌وگو با دولت بپردازند.

وی که با خبرگزاری آناتولی درباره آخرین تحولات ونزوئلا مصاحبه می‌کرد، افزود: کسانی که معتقد بودند که ونزوئلا شاهد کودتای نظامی خواهد بود اشتباه کرده‌اند و نمایش کمک‌های بشردوستانه در مرزهای ونزوئلا با شکست مواجه شد و زمان آن فرارسیده که مذاکرات آغاز شود.

از سوم بهمن سال گذشته (1397) بود که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: ما می‌دانیم که طرف‌های خیرخواهی نیز در میان مخالفان ونزوئلایی حضور داشته که با استراتژی آمریکا همراهی نمی‌کنند اما مجبور به همراهی با ائتلاف مصلحت اندیش شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا گزینه نظامی را کنار گذاشته است گفت که واشنگتن همچنان این گزینه را بر روی میز نگه داشته است.

خورخه آریازا گفت: کسانی که به دنبال انجام کودتا در ونزوئلا بودند همچنان در کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان