اولین تجربه بوم‌گردی در ۱۰ روستای منطقه آزاد ماکو

گروه بنگاه‌ها- مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکوگفت: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ معادل ۷۵۶ هزار و ۴۸۳نفر مسافر ایرانی و خارجی از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

اولین تجربه بوم‌گردی در 10 روستای منطقه آزاد ماکو

به گزارش اقتصادنیوز؛ مهدی عبدالله زاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو با جاذبه های گردشگری فراوان در این ایام آب و هوا و طبیعت بی نظیری را تجربه می کند ، گفت: با طراحی برنامه های متفاوت در ایام نوروز شاهد اقامت و تردد مسافران بسیاری در منطقه آزاد ماکو بودیم که از دیدنی های این منطقه بازدید کردند. همچنین بر اساس آمار  اقامت کننده ها در منطقه در این مدت 18 هزار و 607 نفر بودند.

وی افزود: در همین حال آمار تردد مسافرین ورودی و خروجی پایانه های منطقه آزاد ماکونشان می دهد که 46 هزار و 560 نفر مسافر ایرانی از پایانه بازرگان وارد شده و 44 هزار و 505 مسافر ایرانی از پایانه بازرگان خارج شده اند. مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد:این در حالی است که در مجموع تعداد 7 هزار و 805 مسافر خارجی از پایانه بازرگان وارد شده و 5 هزار و 738 مسافر خارجی از پایانه بازرگان در این مدت خارج شده اند.در همین حال 171 مسافر ایرانی از پایانه پلدشت وارد و 213 نفر مسافر ایرانی از این پایانه خارج شده اند. وی تاکید کرد:همچنین 4هزار و 232 مسافر خارجی از این پایانه وارد و 4 هزار و 954 مسافر خارجی از پایانه پلدشت خارج شده اند. نکته جالب توجه تعداد ورود مسافران خارجی از پایانه  پلدشت است که میزان مسافران خارجی از مسافران ایرانی بیشتر بوده است.

در همین حال حسین حمزه‌لو، معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های نوروز امسال بخش‌خصوصی  مشارکت داشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال برگزار شده در سازمان منطقه آزاد ماکو از لحاظ شکل و اجرا متفاوت بود و با حضور بخش‌خصوصی  توانستیم پذیرای گردشگران باشیم.

ماکو

وی افزود: با بنرهای تبلیغاتی که در شهرهای مختلف نصب شده اطلاع‌رسانی مناسبی در خصوص برنامه‌های ماکو صورت گرفت. در همین حال برنامه‌های نوروز هم ماکو با حضور چهره‌ها و مجریان نام آشنا در شکل و غنای بهتر برگزار شد.

این معاون سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه شرایط آب و هوایی در نوروز امسال برای سفر مساعد نبود، گفت: بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی که در نوروز امسال شاهد بودیم باعث شد تا به لحاظ اقامتی، رشد گردشگر نداشته باشیم و بسیاری از هموطنان از سفر در این تعطیلات منصرف شدند. با این همه براساس آمار پلیس راه و براساس شماره پلاک ثبت شده بیش از 780 هزار خودرو به منطقه آزاد ماکو وارد شدند.

حمزه‌لو در ادامه با بیان اینکه در برنامه‌های نوروز امسال بوم‌ گردی را شاهد بودیم، تاکید کرد: امسال اولین تجربه بوم‌گردی در 10 روستای منطقه آزاد ماکو انجام شد که نزدیک به 300 نفر در این طرح در مراکز بوم‌گردی اقامت داشتند. این معاون سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در نیمه اول سال منطقه آزاد ماکو سرشار از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی است که براین اساس شاهد برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری و ورزشی خواهیم بود تا گردشگران بتوانند در فصل بهار و تابستان از این مناطق بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت‌دهی خدمات را به شدت می‌کنیم، افزود: بحث کیفیت‌دهی خدمات و در مراکز اقامتی و خدمات دهی هتل‌ها در رستوران‌ها در کنار آموزش و فراهم کردن زیرساخت‌ها از اولویت‌های ما برای جذب گردشگر منطقه آزاد ماکو است که تلاش می‌کنیم با شرایط مناسب انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: برگزاری تورهای ترکیبی بین ماکو- نخجوان و ماکو – ترکیه نیز از موارد دیگری است که پیش‌بینی کرده‌ایم امسال به صورت جدی انجام شود و در این زمینه با آژانس‌ها و برگزارکننده‌های تور هماهنگ کرده‌ایم تا در زمان‌های برنامه‌ریزی شده انجام شود.

حمزه‌لو در ادامه با اشاره به افزایش نرخ ارز تاکید کرد: با افزایش نرخ ارز، سفرهای خارجی که هر سال شاهد بودیم، امسال کاهش داشت؛ به طوری که سال گذشته 12 هزار نفر برای سفر ترکیه به ماکو آمده بودند که امسال این تعداد به 5 هزار نفر رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان