آمریکا: برخی از شرکت ها از تحریم روابط با سپاه مستثنی هستند

برخی مقامات و سازمان ها در روابط تجاری با سپاه، پس از تحریم های آمریکا استثنا هستند.

آمریکا: برخی از شرکت ها از تحریم روابط با سپاه مستثنی هستند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، برخی منابع آگاه اعلام نمودند که دولت آمریکا چندین استثناء برای برخی شرکت ها جهت تجارت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعیین نموده است، اگر چه واشنگتن سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی نموده است. 

براساس اطلاعات این منابع آگاه، که توسط وزیر امور خارجه مایک پومپئو تایید شده است، این استثنائات مربوط به مقامات کشورهای دیگر، شرکت ها و سازمان های غیر انتفاعی (NPO) است. به ویژه، استثنا در تجارت با سپاه، مربوط به مقامات تعدادی از کشورها، از جمله عراق است، این افراد می توانند با سپاه روابط تجاری خود را ادامه دهند. همچنین برخی مدیرن شرکت های خارجی که در ارتباط با سپاه پاسداران و سازمان های بشردوستانه در منطقه فعالیت می کنند، از تحریم های امریکا علیه سپاه مستثنی هستند. آنها مشمول محدودیت های ایالات متحده علیه سپاه نخواهند بود.

با این وجود، دولت آمریکا حق اعمال تحریم ها را علیه مقامات خارجی، شرکت ها یا سازمان های غیردولتی در رابطه با نیروهای سپاه پاسداران ایران اعمال می کند، افراد و سازمان هایی که از سپاه "حمایت مادی" می کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست سازمان های خارجی که آمریکا آنها را تروریستی می خواند، قرار می دهد. شورای عالی امنیت ملی ایران این تصمیم واشنگتن را بدون پایه و اساس نامید.

به دنبال آن وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه چندین نفر و زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان