سازمان هواشناسی اعلام کرد:

نقص فنی در موتور فضاپیمای جدید اسپیس اکس

نقص فنی در موتور فضاپیمای جدید اسپیس اکس
به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری شرکت اسپیس اکس، این آزمایش در پایگاه اختصاصی شرکت SpaceX واقع در منطقه کیپ کاناورال در ساحل فلوریدا انجام گرفت. آزمایش اولیه این موتور موفقیت آمیز بود؛ اما در آزمایش نهایی یک نقص فنی باعث ایجاد مقادیر زیادی دود شد. در حال حاضر این وضعیت تحت کنترل شرکت قرار دارد و تاکنون هیچ کس در اثر این رخداد دچار آسیب نشده است.
شرکت SpaceX فضاپیمای Crew Dragon را به منظور نقل و انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان بخشی از برنامه سفرهای فضایی تجاری توسعه داده است. قرار بود فضانوردان ناسا در ماه جولای اولین ماموریت فضایی خود را با این فضاپیما انجام دهند.
شرکت SpaceX در ماه مارس کپسول فضاپیمای Crew Dragon را با موفقیت آزمایش کرد و توانست آن را در یک پرواز آزمایشی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند و یک هفته بعد آن را با موفقیت در اقیانوس اطلس فرود آورد. پس از آن مقدمات آزمایش سیستم لغو اضطراری ماموریت فراهم شد. این سیستم با استفاده از 8 موتور کوچک موسوم به SuperDracos قادر است در مواقع ضروری کپسول حمل مسافر را از راکتی که پس از پرتاب دچار نقص فنی شده، جدا کند. ظاهرا آنچه موجب بروز اشکال درجریان آزمایش و ایجاد دود شده، مربوط به همین سیستم لغو اضطراری است.
به گفته مقامات SpaceX ، در حال حاضر این شرکت با همکاری ناسا در تلاش است تا مشکل را رفع کند.
علمی**9259**1485
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان