خوانده می‌شوید؛

به نظر شما کمپین‌های نخریدن می‌تواند بر بازارهایی مثل مسکن یا خودرو تأثیر بگذارد؟

در این میان به وفور دیده می‌شود که مردم با ناامیدی از اقدامات مسئولان می‌گویند که خودشان باید دست به کار شوند و با راه اندازی کمپین‌های نخریدن کالا، گرانفروشان را مجبور به پایین آوردن قیمت‌ها کنند؛ تجربه‌ای که یک‌ بار در دولت اول حسن روحانی در بازار خودرو دیده شد و تا جایی از کار هم نتایج قابل قبولی داشت

به رغم همه وعده و وعیدهای مسئولان و طرح و لایحه‌ و بررسی ها در نهادهای نظارتی، همچنان قیمت خودرو و مسکن برای طیف وسیعی از ایرانیان دست نیافتنی‌ است. جهش قیمتی عجیب در دو سال گذشته، موجب شده تا بسیاری از ایرانیان، خرید خانه یا خودروی مناسب را در حد رویایی دست نیافتنی ببینند. دو شرکت خودروسازی مهم کشور به رغم همه اعتراض ها همچنان در حال فروش خودرو با قیمت‌های نجومی و زمان تحویل‌های نجومی‌تر هستند.

در بازار مسکن اوضاع وخیم‌تر است و چون مقام مسئول مستقیمی وجود ندارد و قیمت‌ها یا توسط بنگاه‌های معاملاتی و یا دلال‌ها جابجا می‌شود، افسارگسیختگی بیشتر به چشم می‌خورد. در این میان به وفور دیده می‌شود که مردم با ناامیدی از اقدامات مسئولان می‌گویند که خودشان باید دست به کار شوند و با راه اندازی کمپین‌های نخریدن کالا، گرانفروشان را مجبور به پایین آوردن قیمت‌ها کنند؛ تجربه‌ای که یک‌ بار در دولت اول حسن روحانی در بازار خودرو دیده شد و تا جایی از کار هم نتایج قابل قبولی داشت. نمونه همین کمپین را در ایام عید برای کالای غیراساسی آجیل شب عید هم دیدیم که البته به فراگیری و اثربخشی کمپین قدیمی خودرو نبود.

* به نظر شما «کمپین‌های نخریدن»، می‌تواند بر بازارهایی مثل «مسکن» یا «خودرو» تأثیر بگذارد؟
* به نظر شما، در اوضاع کنونی و با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، به ویژه در بخش کالاهای اساسی و نیازهای اولیه مردم، آیا پویش‌های مردمی در نخریدن کالا می‌تواند در بازار تأثیرگذار باشد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان