تندگویان خبر داد؛

فعالیت ۸۰ دفتر مشاوره فعال ازدواج در تهران/ کاهش ۲۵ درصدی طلاق در استان قم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ در تهران ۸۰ دفتر مشاوره فعال ازدواج داریم که مشاوره‌های لازم را قبل از ازدواج ارائه می‌دهند.

فعالیت 80 دفتر مشاوره فعال ازدواج در تهران/ کاهش  25 درصدی طلاق در استان قم

فعالیت 80 دفتر مشاوره فعال ازدواج در تهران/ کاهش  25 درصدی طلاق در استان قم به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایش مدیران جوان استان تهران گفت: معاونت جوانان برای جوانان هم در کشور شناخته شده نیست و بنده قبل از اینکه به این معاونت بیایم خیلی از اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته است، اطلاع نداشتم و یک حوزه پر دردسر است و مطالبات جوانان را در تشکل‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.


بیشتر بخوانید؛ مشکل اصلی جوانان اشتغال است


وی با اشاره به اینکه باید مطالبات جوانان را در حوزه‌های مختلف پاسخگو باشیم، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان شکل گرفته است و در ابتدای دولت کمتر از یک صد تشکل داشتیم که در حال حاضر تشکل‌های فعال جوانان به دو هزار و 500 تشکل رسیده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پایان دولت بر اساس وعده‌هایی که داده‌ایم تعداد تشکل‌های فعال در این حوزه را به 4 هزار تشکل برسانیم.

تندگویان افزود: 20 سال می‌گذشت و ما هنوز مجمع تشکل‌های جوانان مردم نهاد را نداشته‌ایم، ولی در یک سال و 7 ماه گذشته این مجمع در سراسر کشور تشکیل شد و از اساسنامه آن نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی و انتخابات آن نیز در کرمان برگزار شد.

وی گفت: در حال حاضر انتخابات مجمع با حضور و توسط خود جوانان برگزار می‌شود و این یک کار بزرگی بود که از سال گذشته انجام شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود:‌از ابتدای سال گذشته شبکه‌سازی اشتغالزا را تشکیل داده‌ایم و همین طور شبکه ملی گردشگری جوانان کشور را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر در حوزه گردشگری هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

تندگویان بیان داشت: شبکه گردشگری جوانان هم اکنون در تبریز فعال است و امیدواریم بتوانیم دبیرخانه گردشگری جوانان کشور‌های اسلامی را به ایران بیاوریم و از این طریق کارآفرینی ایجاد کنیم

وی افزود:کسب و کار روستایی، فنی حرفه‌ای و استارت‌آپی را ایجاد کرده‌ایم و توانسته‌ایم در عرض 5 ماه اولین شرکت را با مجموع 6 میلیارد تومان ایجاد کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌در استان‌های مختلف از جمله سیستان بلوچستان شبکه جهانی با حضور جوانان راه‌اندازی کردیم که در سیل اخیر به کمک شهروندان آمدند و اقداماتی را انجام دادند.

تندگویان بیان کرد: در روز 2 فروردین که عمده نهاد‌ها تعطیل بودند این گروه‌های جهادی وارد عمل شدند و تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد:‌ما دفاتر مشاوره ازدواج را در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم که در حال حاضر به 200 دفتر فعال رسیده و امیدواریم تا پایان دولت به 400 دفتر فعال برسد که این دفاتر مشاوره رایگان به جوانان قبل از ازدواج می‌دهند و حضور در این مشاوره‌های 6 تا 8 ساعته را الزام کرده‌ایم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:‌در تهران 80 دفتر مشاوره فعال ازدواج داریم که مشاوره‌های لازم را قبل از ازدواج ارائه می‌دهند، اما در استان قم کاهش طلاق 25 درصدی را داشته‌ایم که زوجین قبل از طلاق در کلاس‌های مشاوره ما شرکت می‌کنند و تلاش بر ادامه زندگی آن‌ها است.

تندگویان گفت:‌در حوزه ازدواج دولت در دو سال گذشته اقدامات مهمی را انجام داده و وام ازدواج سه میلیونی را که زوجین چندین سال در انتظار این وام بودند به روز رسانی کرد و در سال گذشته که وام ازدواج 15 میلیون تومان بود 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج داده شد. پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شود.

وی گفت:‌در حوزه بین‌المللی برای جوانان برنامه‌هایی را داریم و دستاورد‌هایی نیز داشته‌ایم. ما توانسته‌ایم با یونسکو و یونیسف قرارداد‌هایی منعقد کنیم و اقدامات مثبتی در حوزه بین‌الملل اتخاذ کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع سرباز مهارت را با دستور مقام معظم رهبری اجرایی کردیم و سربازان در دوره خدمت مهارت‌های لازم را آموزش می‌بینند و امسال نیز 40 هزار سرباز را آموزش می‌دهیم.

تندگویان در انتقاد به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در این خصوص اقدام مناسبی انجام نشد و وزارتخانه‌ها به صورت کامل این قانون را اجرایی نکردند و وارد انتخاب مدیران جوان نشدند.

وی گفت: بنده اعتقادی به مشاوران جوان ندارم و یک جوان باید تبدیل به مدیر اجرایی جوان شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود:‌در حال حاضر معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، 20 سال جوان‌تر شده است و تمام مدیران ستادی این معاونت از جوانان هستند و در حال حاضر سن بنده از تمام مدیران بیشتر است.

تندگویان گفت: شعار ما این است که هر وزارتخانه یک معاون جوان داشته باشد.

وی بیان کرد: بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در معاونت امور جوانان 320 پست را جابجا کردیم و مدیران جوان آوردیم و‌ای کاش همه وزارتخانه‌ها شفاف در این خصوص پاسخگو باشند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود:‌استان تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است و در حوزه آموزش و پرورش نیز یکی از فقیرترین استان‌ها محسوب می‌شود. در بوشهر حداقل 10 خانه جوان داریم، ولی در تهران فقط یک خانه جوان وجود دارد و درخواست ما این است که از پتانسیل‌های موجود از جمله شهرداری تهران برای تقویت حوزه جوانان استفاده شود.

امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان