واشنگتن با عقب نشینی از تصمیم خود؛

برای یادگیری موثرتر، یادداشت‌برداری دیجیتال را کنار بگذارید

برای یادگیری موثرتر، یادداشت‌برداری دیجیتال را کنار بگذارید
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا، اگر می‌خواهید مهارت خود در یادداشت‌برداری را تقویت کنید، نخستین گام این است که لپ‌تاپ خود را کنار بگذارید. درست است که در عصر فناوری و فناوری‌های پیشرفته به سر می‌بریم اما پژوهش‌های انجام‌شده حاکی از آن است که اگر به‌جای توسل به فناوری از روش قدیمی کاغذ و قلم استفاده کنید، بیشتر و مؤثرتر یاد می‌گیرید.
دانشمندان با بررسی چندین داوطلب که از تد تاک‌ها نت‌برداری می‌کردند، دریافتند افرادی که از کاغذ و قلم برای یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند، به‌مراتب درک عمیق و جامع‌تری نسبت به مطالب دارند.
توضیح علمی این امر آن است که وقتی با دست یادداشت‌برداری می‌کنید، نمی‌توانید تک‌تک کلمات را ثبت کنید بنابراین ناچار خواهید شد تا مهم‌ترین و در اولویت‌ترین مطالب را برای یادداشت انتخاب کنید.
دومین توصیه مهم در یادداشت‌برداری که به تائید علمی نیز رسیده، این است که هر چیزی که می‌شنوید را عیناً یادداشت نکنید و در عوض از نت‌ها برای نظم بخشیدن به اطلاعاتی که در حال فراگیری آن هستید، استفاده کنید.
به عقیده پژوهشگران، برای یادگیری حداکثری بهتر است در مرحله بعد به‌جای دوباره‌خوانی نت‌ها، از آن‌ها برای محک دوره‌ای اطلاعات استفاده کنید.
به گفته جان دانلسکی رهبر تیم تحقیقاتی که راهبردهای مختلف یادگیری را از زاویه علمی مورد بازبینی قرار داده است، دوباره‌خوانی و هایلایت کردن‌های دانش آموزان کمکی به یادگیری و عملکرد آن‌ها نمی‌کند. جایگزینی دوباره‌خوانی با محک‌های دوره‌ای اطلاعات ورودی، یادگیری دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.
به گزارش انجمن روانشناسی انگلستان، تنها 50 درصد از دانش آموزان به‌صورت دوره‌ای اطلاعات خود را محک می‌زنند،40 درصد از آن‌ها نت‌های خود را طبقه‌بندی نمی‌کنند و نیمی از آن‌ها با لپ‌تاپ یادداشت‌برداری می‌کنند. این به معنای آن است که با رعایت این تکنیک‌های اثبات‌شده‌ یادداشت‌برداری، نیمی از دانش آموزان می‌توانند در کمترین زمان عملکرد خود را تقویت کنند.
علمی**9418** 1055
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان