باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه بعد از گذشت یک سال

قوه قضاییه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد، اما قبول شدگان این آزمون بعد از گذشت بیش از یک سال بلاتکلیف هستند.

بلاتکلیفی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه بعد از گذشت یک سال

ببلاتکلیفی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه بعد از گذشته یک ساله گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طی ماه‌های گذشته جمعی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان طی تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری به این مجموعه اعتراضات خود در خصوص تعیین و تکلیف آزمون استخدامی قوه قضاییه را مطرح کرده‌اند.

قوه قضاییه در سال 96 اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرده است، اما بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز خبری از جذب نیرو و استخدامی آنها نیست.

یکی از شروط شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه عدم اشتغال در نهادهای دیگر است و به همین دلیل افرادی که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده و قبول شده اند  تا امروز بیکار هستند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار حقوقی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز برای استخدامی افراد قبول شده در آزمون استخدامی، قوه قضاییه قادر به جذب نیرو‌های جدید قبول شده در آزمون نیست و تا زمانی که نهاد‌های ذی ربط از جمله دولت و مجلس اقدام به تامین بودجه مورد نیاز نکنند، نیرو‌های جدید برای شروع کار فراخوانده نمی‌شوند.

در همین خصوص رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: آزمون کادر اداری قوه قضاییه در قالب 6400 سهمیه استخدامی در مورخ 96/09/10 برگزار شد و تعداد 7228 نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در اکثر استان‌ها دوره‌های آموزشی قبل از شروع به کار اعم از آموزش‌های شغلی، توجیهی بدو خدمت، آموزش سمپ و آموزش مهارت‌های رفتاری برگزار شده است.

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه بیان کرد: اطلاعات پذیرفته‌شدگان نهایی در سامانه راهکار ثبت شده و آماده صدور ابلاغ انشائی است. امید است با پیگیری‌هایی که از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه، درخصوص تامین اعتبار و بودجه لازم، صورت می‌گیرد، موانع مرتفع شده و با شروع به کار پذیرفته‌شدگان، مشکلات کمبود کادر اداری استان‌ها کاسته شود.

ابوترابی: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه شده است

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد انتقاد برخی نسبت به نبود جذب 7200 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 96 قوه قضائیه، گفت: متاسفانه از نظر تامین بودجه هنوز سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشوری برای گزینش‌شدگان و مستخدمین قضات ردیف و شماره استخدامی و بودجه تخصیص نداده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: ما در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که هر سال قوه قضائیه باید 800 قاضی استخدام کند که این تعداد نسبت به قضاتی که بازنشسته می‌شوند و تعداد پرونده‌های ورودی ناچیز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشوری در جهت اجرای این مصوبه مجلس اهتمام ویژه‌ای ندارند و این در حالی است که دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان