آئودی E-Tron GTR جایگزین R۸ اسطوره‌ای؟!

آئودی با معرفی نسخه‌ی سفارشی و گران‌قیمت دسنیوم ۱۰ سالگی R۸ با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر را گرامی داشت اما آینده‌ی این سوپرکار دوست‌داشتنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. R۸ که اولین بار در سال ۲۰۰۶ و با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر معرفی شد دوقلوی آلمانی لامبورگینی اوراکان بوده و هم‌اکنون سال‌های آخر حضور خود در بازار را می‌گذراند.

آئودی E-Tron GTR جایگزین R8 اسطوره‌ای؟!

آئودی با معرفی نسخه‌ی سفارشی و گران‌قیمت دسنیوم 10 سالگی R8 با پیشرانه‌ی 10 سیلندر را گرامی داشت اما آینده‌ی این سوپرکار دوست‌داشتنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. R8 که اولین بار در سال 2006 و با پیشرانه‌ی 8 سیلندر معرفی شد دوقلوی آلمانی لامبورگینی اوراکان بوده و هم‌اکنون سال‌های آخر حضور خود در بازار را می‌گذراند.


اما پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خب احتمالاً R8 به خط پایان خود خواهد رسید. البته این را مجله‌ی کار می‌گوید. آن‌ها اعلام داشته‌اند R8 تنفس طبیعی جای خود را به یک خودروی پرفورمنس دیگر با هویتی کاملاً متفاوت خواهد داد. شایعات نشان می‌دهند این خودروی جدید E-Tron GTR نام خواهد گرفت.


منابع ناشناس به مجله کار گفته‌اند این سوپرکار الکتریکی جدید از سه پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی 650 اسب بخاری استفاده خواهد کرد و دارای مجموعه باتری حالت‌جامد 95 کیلووات ساعتی، برد 483 کیلومتری و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. انتظار می‌رود خودروی موردبحث از سیستم شارژ بی‌سیم برای شارژ باتری برخوردار باشد.


سوپرکار موردبحث بنا به شنیده‌ها از همان پلتفرم پورشه تایکان استفاده خواهد کرد و ظاهراً شاسی مونوکوک آلومینیومی نیز باعث کاهش وزن آن خواهد شد. پرفورمنس E-Tron GTR حداقل از نظر شتاب‌گیری در حد و اندازه‌های هایپرکارهای امروزی خواهد بود و شاید این خودرو در حدود 2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.


البته تا سال 2022 زمان زیادی باقی مانده و ما هم با دیده‌ی تردید به این خبرها نگاه می‌کنیم. قطعاً بازنشسته شدن پیشرانه‌ی 10 سیلندر آئودی همه‌ی ما را ناراحت خواهد کرد اما الکتریکی سازی روند کنونی صنعت خودرو بوده و نهایتاً هم باعث کم‌رنگ شدن پیشرانه‌های درون‌سوز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان