نیمی از آمریکایی‌ها دولت ترامپ را مقصر مشکلات اقتصادی می‌دانند

رشد اقتصادی در سطح جهان رو به کاهش است اما بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد آمریکا احتمالاً ریشه داخلی دارد.

نیمی از آمریکایی‌ها دولت ترامپ را مقصر مشکلات اقتصادی می‌دانند

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی صورت گرفته توسط مؤسسه "بنک ریت" از 1000 شرکت کننده، فضای سیاسی دولت این کشور در واشنگتن از دید آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین تهدید علیه اقتصاد این کشور دانسته شده است که از زمان شروع انجام این نظرسنجی‌ها بی‌سابقه است. مارک هامریک، کارشناس ارشد اقتصادی گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که آمریکا دچار قطبی سازی فضای سیاسی شده است و از نظر مردم می‌فهمیم که اعتماد آنها به مسئولین برای توانایی و تمایل آنها به حل مشکلات کاهش یافته است.

از سوی دیگر در این نظرسنجی مشخص شده است که 51 درصد مشارکت کنندگان تغییری در عادت مخارج خود ایجاد نکرده‌اند و 24 درصد نیز گفته‌اند بیش از پیش خرج می‌کنند. هامریک افزود: افزایش مخارج در صورتی که برای ذخیره سازی کالا در آینده باشد می‌تواند نشانه‌ای از کاهش اطمینان عمومی به روند اقتصادی کشور تلقی شود.

برخی از شرکت کنندگان افزایش بدهی‌های آمریکا، نرخ‌های بهره پایین و تراز حساب جاری آمریکا را از جمله دلایلی بر شمرده‌اند که اقتصاد آمریکا آماده مواجهه با شوک‌های اقتصادی بزرگ پیش رو نخواهد بود.

گرگ والیر، استراتژیست بازارهای آمریکا در مؤسسه " ای اف جی" گفت: جنگ تجاری باعث به زیر کشیده شدن رشد اقتصادی آمریکا شده است.

تروریسم، تنش‌های سیاسی و اقتصادی فرامرزی، روند نزولی بازارهای سهام، تصمیمات بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره و سایر مسائل از جمله دیگر تهدیدات برشمرده شده توسط آمریکایی‌ها بر ضد اقتصاد این کشور بوده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان