ارز مسافرتی گران‌تر از بازار شد

در حالی امروز بانک‌ها ارز مسافرتی را بیش از ۱۶ هزار تومان قیمت‌گذاری کردند که قیمت آن در بازار حداقل ۲۰۰ تومان ارزان‌تر است.

ارز مسافرتی گران‌تر از بازار شد

به گزارش ایسنا، مدتی است که بانک‌ها نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کرده و در مقابل فقط ارز مسافرتی را می‌فروشند. این در حالی است که در ابتدا قیمت ارز مسافرتی تا حدی پایین‌تر از قیمت بازار بود که در ادامه تا حدی برابر شده و این روزها شاهد آن هستیم که قیمت حتی بالاتر از نرخ بازار آزاد اعلام می‌شود.

در شرایطی که متقاضی در روزهای اخیر در مراجعه به بانک با این اعلام مواجه می‌شد که قیمت آنها برابر بازار است، که برای امروز (سه‌شنبه) قیمت هر یورو ارز مسافرتی 16 هزار و 100 تومان قیمت‌گذاری شده و نه تنها برابر بازار نیست بلکه بیش از 200 تومان هم گران‌تر است. این در حالی است که هر یورو با وجود افزایش نسبت به روز گذشته به 15 هزار و 850 تومان در بازار آزاد رسیده و معامله می‌شود.

هر مسافرمی‌تواند برای کشورهای همسایه و مشترک المنافع تا 500 یورو و سایر کشورها تا هزار یورو بعد از ثبت نام در بانک و طی روند آن دریافت کنند.

قیمت خرید در بانک‌ها بالا رفت

اما قیمت خرید دلار و یورو نیز در بانک‌ها نسبت به روز گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که هر دلار تا 13 هزار و 637 تومان خریداری شده که در مقایسه با روز گذشته نزدیک به 246 تومان افزایش داشته است همچنین هر یورو تا 15 هزار و 346 تومان خریداری می‌شود که نسبت به نرخ 15 هزار و 50 تومانی روز قبل تا 300 تومان گران‌تر خریداری می‌شود.

همچنین در بازار آزاد نیز قیمت‌ها در مقایسه با روز دوشنبه تا حدی افزایشی بود و هر دلار تا حدود 14 هزار و 80 و یورو تا 15 هزار و 850 تومان معامله شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان