سعید اسدی دنبال استقلال تئاتر شهر است

مدیر مجموعه تئاتر شهر با تاکید براین‌که به دنبال استقلال برای تئاتر شهر است از تغییرات و بهسازی در ساختار این مجموعه و تلاش برای دست یابی به چشم انداز پنج ساله خبر داد.

سعید اسدی دنبال استقلال تئاتر شهر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین نشست رسانه‌ای مدیر مجموعه تئاتر شهر، پس از 9 ماه مدیریت در تئاتر شهر، صبح امروز (سه‌شنبه 3 اردیبهشت) در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. سعید اسدی در این  نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و پاسخگو سوالات شد.

اسدی درباره برنامه‌های پیش رو در این مجموعه گفت: «مجموعه تئاتر شهر محور تولید حرفه‌ای تئاتر ایران و نمادی از تئاتر ایران است. برای سال 98 با تغییرات و برنامه‌های مختلفی که با چشم‌انداز پنج ساله برنامه‌ریزی شده است، کارمان را آغاز کردیم. مجموعه اصلی تئاتر شهر بعد از بهسازی، شاهد اجراهای بهتر و برگزاری رویدادهای فرهنگی با کیفیت‌تری خواهد بود و اولویت برنامه‌های ما فرهنگی است نه اقتصادی و در آمدزایی.»

او ادامه داد: «با تغییر ساختار و در بهسازی درونی مجموعه، کار روابط عمومی به رویدادهای فرهنگی، آموزشی و برنامه‌ریزی برای پنل تخصصی و ورک شاپ مربوط خواهد شد. همچنین کارمندان تئاتر شهر لازم است توان‌افزایی و دانش‌افزایی داشته باشند. ما در اینجا میز نقد خواهیم داشت تا بین مخاطبان و هنرمندان فرصت تعاملی ایجاد شود و البته واحد ارتباطات باید برای هر گروه اجرایی، نشست برگزار کند. ما به دنبال استقلال حداقلی برای تئاترشهر هستیم و چشم‌انداز آینده ما این است که در این چند سال، تئاتر شهر از عرضه خدمات به سمت تولید کردن هم پیش برود که البته این مستلزم استقلال نسبی، هم در بخش مالی و هم دعوت از هنرمندان است. دراین راستا دفتری به نام دفتر ارزیابی هنری به ساختار تئاترشهر اضافه شده است و برای اینکه تئاتر شهر به تولید برسد، دفتر دیگری ایجاد شده به نام تامین سرمایه تا به عنوان یک محور برای گروه‌ها تلاش کند تا به رونق تولید کمک کنیم. این هم آرامش خاطری به گروه‌ها می‌دهد که تنها نخواهند ماند و همچنین مجموعه می‌تواند در مالکیت مادی و معنوی هم سهیم باشد و حتی برای تور هم برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این‌ها چیزی که در تغییرات ساختاری ما رخ داده، این است که مدیریت منابع انسانی جدا می‌شود و یک معاونت اجرایی در تئاتر شهر شکل می‌گیرد.»

او درباره بهسازی ساختمان تئاتر شهر هم توضیح داد: «موضوعی که در سال گذشته مطرح شد، برطرف ساختن مشکلات ساختمان تئاتر شهر بود. از زمان حضور من صحبت‌هایی با وزارت ارشاد برای بهسازی این ساختمان شد و همه ما معتقدیم باید از این بنای ملی محافظت شود. البته معضلات اقتصادی، وزارت ارشاد را با برنامه مشخصی روبرو کرد. در سال 96 بودجه‌ای برای تعمیر ماشینری‌های سالن اصلی مصوب شد، اما تخصیص داده نشد و بودجه به سال 97 منتقل شد. ما با یک شرکت دانش‌بنیان فنی و مهندسی قراردادی برای این بهسازی بستیم و برای اینکه این اتفاق به اجراها آسیبی نزند، در ساعت‌های خلوت این کار را انجام می‌دادیم اما ماشینری کردن احتیاج به زمان دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها از 15 اردیبهشت امسال سالن اصلی تعطیل خواهد شد و سعی می‌کنیم این سالن برای اجراها در نیمه دوم سال آماده باشد.»

اسدی درباره سالن چهارسو ادامه داد: «در حال حاضر در حال تعویض صندلی‌های این سالن هستیم، برای بهسازی تکنیکی آن بودجه‌ای تخصیص داده شده است. خریدهایی برای پروژکتورها در سال‌های گذشته داشته‌ایم و سعی کردیم امسال این تغییرات سازه‌ای را اعمال کنیم. البته در سالن اصلی هم صندلی‌ها تعویض خواهد شد، به‌خاطر اینکه من معتقدم این صندلی‌ها در شان مخاطب تئاتر نیست و سعی کردیم این اتفاق به گونه‌ای بیفتد که آسیبی به قالب صندلی‌ها نزند اما نسبت به گذشته راحت‌تر شوند. در اجراهای آتی صندلی‌های راحت‌تری خواهیم داشت و مشکل صدا با مطالعات مشاورین فنی و با رویکردی مدرن حل خواهد شد.»

مدیر مجموعه تئاتر شهر در رابطه با معضلات اطراف ساختمان تئاتر شهر گفت: «تئاتر شهر میراث ملی ماست. اشخاصی که طی 24 ساعت شبانه روز در اطراف این ساختمان هستند و آسیب‌های جدی از قبیل کاشی دزدی را به بنا وارد می‌کنند، باعث نگرانی شده است. امیدوارم امسال معاونت هنری، میراث فرهنگی و وزارت ارشاد این موضوع را پیگیری کنند و پژوهش‌های انجام شده با شرایط اقتصادی فعلی عملیاتی شود.»

این مدرس دانشکده هنرهای زیبا درباره معضل دستفروشی در اطراف تئاتر شهر هم گفت: «ما با شهرداری برای بهبود فضای اطراف تئاتر شهر تعامل داشتیم و اگر این بساط گستران، کارهای هنری را عرضه کنند، این گذر به گذری فرهنگی بدل می‌شود ولی هنوز ماجرای بساط گستری به طور کامل حل نشده است و این موضوع نیازمند مداومت و پیگیری است.»

57245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان