رحیمی جهان آبادی:

وزارت خارجه از آمریکا در دیوان لاهه شکایت کند

رییس کمینه بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: وزرات امور خارجه برای شکایت نزد دیوان لاهه به دلیل نقض آشکار حقوق بشر، نقض حاکمیت و تهدید علیه امنیت ملی ایران اقدام کند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت:اقدامات ترامپ و دولت آمریکا را در تضییع حقوق آشکار مردم ایران را محکوم می‌کنم. وزرات امور خارجه برای شکایت نزد دیوان لاهه به دلیل نقض آشکار حقوق بشر، نقض حاکمیت و تهدید علیه امنیت ملی ایران اقدام کند.

وی افزود: ما باید ضمن حفظ اقتدار خودمان کاملا هوشیار باشیم تا در دام آمریکا و صهیونیست گرفتار نشویم.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در تذکری به وزیر علوم گفت: وضعیت دانشجویان خارج از کشور بسیار وخیم است، به دلیل افزایش قیمت دلار و مشکلاتی که برای آنها ایجاد شده است خانواده آنها به شدت تحت فشار هستند، تامین ارز آنها از سوی بانک مرکزی و و بهبود این موضوع از سوی نهادهای مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

وی در تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: در سیل اخیر بخش عمده آب از کشور خارج شده است، تاکید رهبری مبنی بر حفظ آب‌های مرزی است، بررسی کنید چرا سدهای منطقه به خوبی آبگیری نشده است؟ چرا آب‌های زیادی از مرز خارج شده و روانه خاک افغانسان شده است؟ آبرسانی روستایی دچار مشکل است، در این حوزه مشکل اعتبار وجود دارد. مسئولین آبرسانی در خراسان رضوی توانایی انجام کارهایی که قول آن را دادند ندارند.

رحیمی در تذکری به وزیر نفت اظهار کرد: گازرسانی در برخی مناطق حوزه انتخابیه همچنان به کندی پیش می‌رود.

وی در پایان در تذکری به هئت رییسه مجلس گفت: چرا ماه‌ها سوالاتی که از وزیر کشور و از وزیر آموزش دارم در صحن مطرح نمی‌شود؟ این تبعیض را رفع کنید، نمایندگان برابر هستند و برخی برابرتر نیستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان