دستور تخلیه ۸ روستای شادگان صادر شد

فرماندار شادگان گفت: برای 4 روستا در بخش مرکزی شادگان و 4 روستا در بخش خنافره دستور تخلیه صادر شده و امداد‌رسانی به برخی‌ روستاها از جمله «ابوشلوگ» تنها با قایق امکان‌پذیر است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید حاجیان فرماندار شادگان اظهار کرد: شب گذشته جاده ارتباطی شادگان به دارخوین به دلیل کاهش حجم آب اطراف شادگان شکافته شد که از صبح امروز شاهد کاهش حجم آب بودیم.

وی افزود: دو عدد از دریچه‌های خروجی نهر بحره نیز بسته شد که منجر به کاهش آب به سمت تالاب شادگان می‌شود؛ همچنین مقرر شد بخشی از سیلاب نهر بحره به سمت کانون ریزگردها رها شود.

فرماندار شادگان با اشاره به نزدیکی شهر شادگان و خنافره به تالاب، عنوان کرد: برای 4 روستا در بخش مرکزی شادگان و 4 روستا در بخش خنافره دستور تخلیه صادر شد اما برخی از مردم روستاها اقدام به تخلیه نکردند و همچنان در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه حدود 60‌ درصد اهالی روستای گرمه منازل خود را تخلیه کردند، افزود: سیلاب سراسر روستای صراخیه و حدود 70 درصد روستای رگبه را فرا گرفته است؛ امدادرسانی به برخی روستاها مانند ابوشلوگ نیز فقط با قایق انجام می‌شود.

حاجیان گفت: بسیاری از اهالی روستاها به درخواست خود در مکان‌های مسقف و در مراتع در چادرها مستقر شدند و تعداد 30 خانوار در مسکن مهر اسکان داده شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان