رادیو کتاب راه اندازی شد/ نقد آثار سرلوحه قرار بگیرد

با حضور معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مسئولان نمایشگاه بین المللی کتاب رادیو کتاب افتتاح شد.

رادیو کتاب راه اندازی شد/ نقد آثار سرلوحه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی، نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب، مجتبی تبریزنیا مشاور اجرایی مدیر عامل خانه کتاب، فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قادر آشنا قائم مقام رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و جمعی از مسئولان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و مسئولان و مشاوران رادیو، رادیو کتاب به طور رسمی افتتاح شد.

شاه آبادی در این مراسم گفت: بسیار خرسندیم که برای دومین سال است که شبکه رادیویی کتاب کار خود را آغاز می کند. از ما خواسته شد که در طول سال فعالیت مستمری درباره کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و در سالی که گذشت در همین راستا روزانه 4 ساعت به این مقوله می پرداختیم.

وی ادامه داد: اکنون رادیو کتاب با ارائه برنامه هایی به شکل 24 ساعته این رویداد بزرگ فرهنگی را به کل کشور اطلاع می دهد. ما باید در حوزه علم، اندیشه و خرد در صدد ارائه کارهای خوب باشیم و به کمک اهالی رادیو به ویژه رادیو فرهنگ می توانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

شاه آبادی گفت: باید تلاش کنیم دغدغه کتابخوانی را به خانه ها ببریم و روایت گر دغدغه های ناشران اهالی کتاب باشیم.

نیک نام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب نیز در این مراسم گفت: امیدوارم مباحث درباره کتاب در رادیو ادامه دار باشد، رادیو رسانه فرهیختگان است و از بدو اختراع چند وجهی بوده است.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: برنامه های رادیو هم سرگرم کننده و هم اطلاع دهنده است، ما در حوزه کتاب و فرهنگ هم شاهد آثار قابل قبولی از رادیو بوده ایم و امیدواریم چنین برنامه هایی ادامه دار باشد.

وی خواستار این شد که بحث نقد کتاب و اندیشه ها در سرلوحه کار رادیو قرار بگیرد چون با نقد، جامعه ارتقای فرهنگی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی مقدم در آیین افتتاح رادیو کتاب گفت: بیش از 100 هزار عنوان کتاب در هر سال در کشورمان به رشته تحریر در می آید که کار بسیار بزرگی است. این نشان می دهد ما چه ظرفیت فرهنگی عمیق و ارزشمندی داریم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: ما می توانیم بیش از 60 هزار موضوع را در سال منتشر کنیم که این نکته بسیار مهمی است، نکته مهم دیگر این است که روزانه 400 هزار نفر با رادیو کتاب در ارتباط هستند.

وی در پایان بیان کرد: این مخاطبان شامل افرادی که فرصت مطالعه ندارند یا افرادی که شرایط مطالعه ندارند می شود. بسیاری از روشندلان ما که امکان مطالعه کتاب ندارند از طریق رادیو کتاب در جریان برنامه های مختلف قرار می گیرند.

رادیو کتاب تا 14 اردیبهشت روی موج اف ام - ردیف 89 و نیم مگاهرتز قابل دریافت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان