پرداخت زودتر از موعد طلب مالباختگان سکه ثامن در صورت اجازه سران قوا

وکیل مدافع جمعی از مالباختگان پرونده سکه ثامن با اشاره به دیدار اخیر خود با دادستان کل کشور گفت: در این جلسه مقرر شد پرداخت زودتر از موعد طلب مالباختگان سکه ثامن در جلسه سران قوا مطرح شود.

پرداخت زودتر از موعد طلب مالباختگان سکه ثامن در صورت اجازه سران قوا

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری پرداخت وجوه کشف شده از متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به مالباختگان این پرونده قبل از صدور حکم قطعی و در مرحله دادسرا اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته به منظور طرح مشکلات و کم و کاستی‌های این پرونده دیداری را به همراه 3 تن از نمایندگان مالباختگان با حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور داشتیم که دراین جلسه آقای خرم‌آبادی معاون نظارت بر امور دادسراهای دادستانی کل نیز حضور داشت.

وی افزود: در این جلسه درخواست مالباختگان برای پرداخت وجوهی که تاکنون از متهم ردیف اول کشف شده به نسبت طلب شکات مطرح کردیم. چرا که تاکنون حدود 70 میلیارد تومان از متهم ردیف اول پرونده ثامن کشف و ضبط شده است و اگر این مبلغ تا پیش از صدور حکم قطعی که قطعا زمانبر است، در مرحله دادسرا به نسبت طرف شکات پرداخت شود کمک بزرگی برای آنان خواهد بود.

وکیل مدافع تعدادی از مالباختگان پرونده سکه ثامن یکی از مشکلات پرداخت وجوه کشف شده قبل از صدور حکم قطعی را ایرادات قانونی خواند و گفت: در این جلسه دادستان کل کشور پیشنهاد کرد موضوع به منظور رفع ایرادات قانونی در جلسه آتی سران سه قوه مطرح تا در صورت صدور اجازه توسط سران قوا وجوه کشف شده از متهم ردیف اول در مرحله دادسرا به مالباختگان پرداخت شود.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: نهایتا دادستان کل کشور دستور داد گزارشی از پرونده سکه ثامن به منظور طرح در جلسه سران قوا تهیه شود که امیدواریم هر چه زودتر این موضوع به سرانجام برسد.

وی گفت: همچنین در این جلسه عدم تناسب قرار تامین کیفری صادره برای متهم ردیف دوم پرونده را مطرح کردیم. متهم ردیف دوم پرونده همسر متهم ردیف اول و رئیس هیئت مدیره شرکت سکه ثامن بوده و هم اکنون با صدور وثیقه سبک 3 میلیارد تومانی خارج از زندان به سر می‌برد و خواستار بازنگری در صدور این قرار شدیم و نهایتا مقرر شد قرار صادره بررسی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان