عضو حزب موتلفه اسلامی: حجاریان قائل به توسل به نافرمانی مدنی برای عبور از روحانی است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو حزب مؤتلفه مرثیه سرایی زودهنگام تندروهای اصلاح‌طلب را نوعی اعتراف آنان در شکست انتخابات مجلس آتی دانست.

عضو حزب موتلفه اسلامی: حجاریان قائل به توسل به نافرمانی مدنی برای عبور از روحانی است

محمد مهدی اسلامی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی ، درمورد مواضع اخیر ابطحی مبنی بر اینکه گفتمان اعتدال روحانی،  گفتمان اصلاح‌طلبان نبود، گفت: گویا برخی از سران اصلاحات فکر می‌کنند حافظه انتخاباتی مردم کوتاه مدت است و به همین جهت شاهد تغییرات مواضع آنها در مقاطع مختلف از دیدگاه های سوسیالیستی تا سرمایه داری آزاد هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد آنان تغییرات فناوری را در برنامه ریزی جدید خود لحاظ نکرد و الگوی کهنه خود را در عصر رسانه های اجتماعی که فیلم و اسناد مواضع گذشته آنها را مستند می سازد، تکرار می کنند.

وی افزود: مواضع ابطحی، تکرار لطیف تر نظرات حجاریان بود که قائل به توسل به «نافرمانی مدنی» برای عبور از روحانی مطرح شده، اما این نوع فرار اصلاح طلبان از پاسخ گویی درباره مواضع انتخاباتی خود، مسبوق به سابقه است اما با تغییرات تکنولوژی و دسترسی آسان به مواضع گذشته آنها، موجب کاهش شدید محبوبیت این جناح خواهد شد.

اسلامی مواضع صریح حجاریان که گفته است «پروژه اصلاحات به انتخابات گره نخورده است» را رمزگشایی از علت رفتارهای اغتشاش طلبانه آنها دانست و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی اصلاح طلبان آن است که کاهش محبوبیت سران این جریان پس از تکرار حمایت تمام قد از روحانی در انتخابات 96 ، راهی برای حضور نرمال در انتخابات برای آنها باقی نگذاشته است.

عضو شورای مرکزی حزب موئتلفه اسلامی مرثیه سرایی زودهنگام تندروهای اصلاح طلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعتراف به یقین آنها به شکست انتخاباتی دانست و یادآور شد: وعده هایی همچون امکان زندگی رویایی در پی مذاکره با آمریکا و ترک مقاومت امروز دیگر مشتری ندارد و اصلاح طلبان نیز جز چنین شعارهایی، کارنامه قابل اتکایی ندارند تا به آن امید ببندند. به هم زدن زودهنگام قواعد بازی در عرصه انتخابات و دعوت به اغتشاش، یک جنبه تحریک گرانه برای بیدار کردن چماق به دستان اصلاح طلب دارد و جنبه دیگر آن، مهیا کردن فضا برای نپذیرفتن مسئولیت رفتارهای سالهای گذشته است.

وی تصریح کرد: حداقل انتظار این است که حجاریان که خود با وظایف شورای شهر آشنا است، بگوید در شورای شهری که بهانه نظارت استصوابی در انتخابات آن را ندارند به جز تغییر نام خیابان ها چه عملکرد جدی و قابل قبولی برای مردم داشته اند تا مشخص شود اگر مجرمان  فتنه 88 برای حضور در انتخابات مجلس رد صلاحیت نمی شدند، چه کار ویژه ای برای حل مشکلات مردم انجام می دادند.

اسلامی افزود: پاسخ برخی اعضای اصلاح طلب به مواضع چهره‌های اغتشاش طلب خود نشان می‌دهد این رویکرد، حتی میان بسیاری از نزدیکان آن‌ها نیز خریداری نخواهد داشت؛ اما اهداف فتنه جویانه آن‌ها را در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی 98 و ریاست جمهوری 1400 آشکار خواهد کرد.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان