تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست‌های گام دوم انقلاب در مجلس

نماینده مردم تبریز در مجلس از تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب در پارلمان خبر داد.

تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست‌های گام دوم انقلاب در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 3 اردیبهشت) در حاشیه صحن علنی پارلمان و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب در مجلس، اظهار داشت: این فراکسیون 170 عضو دارد و انتخابات هیئت رئیسه آن نیز برگزار شده است.

وی با ابراز اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به‌طور جدی از سوی دولتمردان و مجلس پیگیری نشده لذا فراکسیون درصدد توجه دادن مسئولان به موضوعات بیانیه یادشده است، گفت: براین‌اساس کارگروه‌هایی ذیل فراکسیون تشکیل خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب در خصوص رونق تولید و غیره را در دستور کار قرار می‌دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: پرداختن به مؤلفه‌های گام دوم انقلاب مانند سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی و... از سوی کمیته‌های فراکسیون پیگیری می‌شود.

فرهنگی با تأکید بر اینکه در بیانیه مذکور دیدگاه‌های مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: بر این اساس فراکسیون بیانیه‌هایی را منتشر می‌کند در صورت نیاز نیز برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم قوانینی را تصویب می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: از هر 3 جریان سیاسی قوه مقننه در فراکسیون یادشده حضور فعال خواهند داشت و براین‌اساس در ابعاد نظارتی نیز اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت، به‌عنوان مثال از کمیسیون‌های مجلس مؤلفه‌های مرتبط با بیان گام دوم را پیگیری و نتایج آن را در قالب بیانیه و تذکر به دستگاه‌های مرتبط ارائه می‌کنیم.

فرهنگی پرداختن به موضوع تربیت نیروی جوان و نخبه را که یکی از موضوعات مدنظر رهبر انقلاب است از دیگر موضوعات در دستورکار فراکسیون دانست و تأکید کرد: ورود اراده جوانی به چرخه تصمیم‌سازی و اجرایی کشور می‌تواند برکات زیادی به‌همراه داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با یادآوری اینکه هم‌اکنون در سال آخر مجلس به‌سر می‌بریم لذا مسائل انتخاباتی نمایندگان را درگیر خواهد کرد، گفت: براین‌اساس مشاهده می‌شود که تمرکز بر اصلاح قانون انتخابات وجود دارد لذا تلاش خواهیم کرد توجه نمایندگان را به اولویت‌های جدی‌تری سوق دهیم که نهایی کردن قانون بانکداری یکی از این موضوعات مهم است.

به گزارش تسنیم، محمدحسین فرهنگی رئیس، یوسف داوودی نایب‌رئیس اول، علی وقفچی نایب‌رئیس دوم، نادر قاضی‌پور دبیر اول، رضا کریمی دبیر دوم و بیت‌الله عبداللهی سخنگوی فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب هستند.

*

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان