اشخاص حقیقی و حقوقی تابع تحریم سپاه توسط آمریکا مجازات می‌شوند

نمایندگان مجلس اشخاص حقیقی و حقوقی که به استناد تحریم‌های یکجانبه آمریکا از ارائه خدمات به سپاه خودداری کنند را مجرم و مستوجب مجازات دانستند.

اشخاص حقیقی و حقوقی تابع تحریم سپاه توسط آمریکا مجازات می‌شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 اردیبهشت) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام شدن سپاه پاسداران  به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا ماده 8 این طرح را  با 165 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

در ماده 8 این طرح آمده است: اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو از تصمیم و اقدام ایالات متحده آمریکا تبعیت نموده و به استناد تحریم های یکجانبه یا بین المللی از ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اشخاص حقوقی و حقیقی شاغل، وابسته یا مرتبط به آن خودداری نمایند، مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه 5 تا 8 قانون مجازات اسلامی می شوند.

همچنین نمایندگان  ماده (7) این طرح را با 170 رأی موافق، 5 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند.

در این مصوبه مجلس آمده است: کلیه کشورها که به هر نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تبعیت یا حمایت نمایند مشمول عمل متقابل می‌گردد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان