مجلس با وزیران غیرمتعهد به شورای توسعه قرآنی برخورد می‌کند

رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی درباره وزیران غیرمتعهد و همیشه غایب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت به وزیران غیرمتعهد تذکر جدی خواهیم داد.

مجلس با وزیران غیرمتعهد به شورای توسعه قرآنی برخورد می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست مشترک اعضای فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ظهر دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمانفر، رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: این اولین جلسه‌ای بود که فراکسیون قرآن‌ و عترت مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرد. مطالب بسیاری در ارتباط با مشکلاتی که در عرصه فعالیت‌های قرآنی همچون مباحث آموزشی، تبلیغی - ترویجی و حتی مباحث اعتبارات قرآنی وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: موارد و انتظارات فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری مطرح شد و در مقابل نیز اعضای فراکسیون اعلام آمادگی کردند تا مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مجلس شورای اسلامی و دولت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر، ابراز گلایه از عدم حضور وزیران عضو شورای توسعه در جلسات آن را یکی دیگر از مسائل مطروحه عنوان کرد و افزود: دوستان شورای توسعه درباره عدم حضور وزیران عضو این شورا در جلسات رسمی آن گلایه‌مند بودند که تذکر جدی به این وزیران خواهیم داد.

وی ادامه داد: فراکسیون قرآن و عترت نیز گزارشی را در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته ارائه کرد از جمله  آن، آخرین پیگیری‌ها در مکاتبه‌ای بود که با رئیس‌جمهور درباره راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها صورت گرفته است که متأسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

پژمانفر در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون قرآن و عترت مجلس، نظارت مستقیمی بر عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارد، عنوان کرد: فراکسیون قرآن و عترت دو نماینده در شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارد که یکی از آنها عضو کمیسیون آموزش و دیگری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است؛ امّا متأسفانه این حضور گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود که عملاً نمی‌تواند، نقش‌آفرینی کند. درصدد هستیم از ظرفیت اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس در این راه استفاده کنیم.

رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در پایان درباره اعتبارات و بودجه قرآنی نیز گفت: قرار شد موضوع اعتبارات قرآنی سال 98 را در دولت و مجلس پیگیری کنیم. به این نتیجه رسیدیم که جلسه بعدی با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و حجت‌الاسلام عاملی برگزار شود تا علاوه بر ارائه گزارش مالی از سوی شورای توسعه، نحوه توزیع اعتبارات به دستگاه‌ها و نهاد‌ها به‌صورت شفاف و روشن بیان شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان