سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور خبر داد

کشف بیش از ۳۶ هزار کولر گازی قاچاق در اهواز/ قیمت خرما باید هرچه زودتر مصوب شود

رایگانی از کشف کولر‌های گازی قاچاق به ارزش یک هزار ۴۹۳ میلیارد ریال در یک انبار شرکتی در استان خوزستان خبر داد.

کشف بیش از 36 هزار کولر گازی قاچاق در اهواز/ قیمت خرما باید هرچه زودتر مصوب شود

کشف بیش از 36 هزار کولر گازی قاچاق در اهواز/ قیمت خرما بایستی هرچه زودتر مصوب شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: با توجه به گزارش نیروی انتظامی درباره کشف 36 هزار و 512 کولر قاچاق از انبار یک شرکت و ارائه گزارش به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، شعبه نهم اداره تعزیرات اهواز وارد رسیدگی شد.

وی افزود: این شعبه پس از اخذ دفاعیات متهمان و استعلامات لازم اقدام به صدور رأی کرد و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه این شرکت را به مبلغ یک هزار و 493 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممانعت از فعالیت شرکت به مدت دو سال محکوم کرد.

رایگانی تصریح کرد: متهمان به این رأی اعتراض کردند، اما این رای در شعبه تجدید نظر هم تایید شد و هم اکنون رأی در مرحله اجراست.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این پرونده سومین پرونده مهم قاچاق از ابتدای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سراسر کشور است.

وی همچنین به تخلف یک شرکت خصوصی در اصفهان اشاره کرد و افزود: پرونده یک فقره تخلف اعتبار ارزی مدیر عامل یک شرکت خصوصی با شکایت مدیریت شعب یکی از بانک‌های استان در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی اصفهان رسیدگی شد و شعبه مذکور متهم پرونده را به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی به استرداد عین ارز موضوع اعتبار به مبلغ 916 هزار و 360 یورو معادل بیش از 43 میلیارد ریال بر اساس نرخ روز ارز در حق بانک شاکی و تعلیق کارت بازرگانی شرکت به مدت یک سال محکوم کرد.

رایگانی گفت: تا زمانی که دستگاه‌های ذیربط قیمت مصوب خرما را اعلام نکنند دست ما برای نظارت برقیمت بسته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و روند افزایشی قیمت خرما چه برنامه‌ای برای تعدیل قیمت آن دارید؟ اظهار کرد: طرح ویژه رمضان سازمان تعزیرات حکومتی از نهم اردیبهشت امسال در سراسر کشور آغاز می‌شود و انتظار داریم بازرسان اتحادیه و اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری بیشتری با تعزیرات داشته باشند.

وی افزود: در خصوص قیمت خرما نیز درخواست ما از مسئولان اتحادیه و صنعت، معدن و تجارت این است که همان طور که در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت زولبیا و بامیه اعلام می‌شود، قیمت خرما نیز با درجه بندی‌های متفاوت که دارد اعلام شود تا تعزیرات بتواند بر روند قیمت آن نظارت کند.

رایگانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرما پرتقاضاترین خوراکی سفره‌های افطار روزه داران است، از مسئولان تقاضا داریم که هرچه زودتر قیمت مصوب آن را اعلام کنند تا مردم در تأمین آن دچار مشکل نشوند.

کشف کولرهای گازی قاچاق در خوزستان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان