۴ صفتی که آیت‌الله نوری‌همدانی رئیس قوه قضاییه را ستود

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، قوه قضاییه را پناهگاهی برای مردم دانست و گفت: روند رسیدگی به پرونده های قضایی باید صریح و سریع باشد.

4 صفتی که آیت‌الله نوری‌همدانی رئیس قوه قضاییه را ستود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، وی روز چهارشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه افزود: در اسلام سه سمت بسیار مهم است که انبیا و ائمه طاهرین(ع) داشته اند، این پست ها به اندازه ای مهم می باشد که هیچگاه نباید متوقف شود و تعطیل باشد.

وی ادامه داد: یکی از این موارد مهم حکومت و ولایت است، مساله رهبری غیر از راهنمایی صرف است چرا که کار رهبری به حرکت آوردن جامعه و جهت بخشیدن به حرکات است، همیشه در جامعه اسلامی حتی با وجود غیبت امام، باید رهبری وجود داشته باشد تا جامعه را به حرکت در آورده و به حرکات جهت ببخشد تا جامعه به ساحل عزت و افتخار برسد، این رهبری جامعه اسلامی همان ولایت فقیه است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که موضوع مهم دیگر تقلید است، اظهار داشت: کسانی که به درجه اجتهاد نرسیدند لازم است احکام خدا را با مراجعه به متخصصان و فقها تبعیت کنند، مساله دیگر قضاوت است چراکه همیشه در جامعه افرادی هستند که مظلوم واقع می شوند و نیازمند پناهگاهی هستند.

وی خطاب به آیت الله رئیسی گفت: خوشبختانه با فرمان رهبر معظم انقلاب این مسئولیت مهم برای جنابعالی محقق شد و با سوابقی که شما در پست های انقلاب داشتید و با شناختی که داریم الحمدلله همیشه تاثیرگذار بودید و می توانید موفق باشید.وی ابراز داشت: الحمدلله شما فردی باسواد، بیدار، روشن و محقق هستید و از نظر عدالت و تقوا در حد بسیاری بالایی قرار دارید و امیدواریم که مشکلات مردم در نتیجه اقدام های شما حل شود.

وی گفت: امیرمومنان(ع) به مالک اشتر می فرمایند کسی که می خواهد قضاوت کند باید افضل مردم، صبور، مسلط به امور و خستگی ناپذیر باشند؛ خوشبختانه در جنابعالی این صفات وجود دارد و انتصاب شما کاملا شایسته بوده و امیدواریم که معضلات قضایی به دست شما حل شود.

این مرجع تقلید با اشاره به کثرت پرونده ها در دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: باید با اقدام جهادی به این پرونده ها رسیدگی شود و وجود هزاران پرونده قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست، همچنین روند رسیدگی ها باید با سرعت باشد و از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرایم اضافه کرد: باید اقدام هایی شود که زمینه برای وقوع جرم و تخلف وجود نداشته باشد، مردم باید طعم قضاوت صریح و سریع را با وجود جنابعالی در راس دستگاه قضایی درک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان