آخر هفته در تهران، اصفهان، فارس و لرستان

آخر هفته در تهران، اصفهان، فارس و لرستان
برای اینکه یک شروع هیجان انگیز و لذت بخش در بهترین ماه از فصل بهار را تجربه کنید این آخر هفته به پیشنهادهای ما عمل کنید. هم طبیعت‌گردی و هم گردش در شهر و خرید می‌تواند کمی از کسالت روزهای بهاری شما بکاهد. به آغوش طبیعت بروید و اجازه دهید تمام ظرفیت ریه‌های شما با تنفس در این هوای مطبوع و باران خورده از تازگی و اکسیژن خالص پر شود. اگر هنوز برای آخر هفته برنامه‌ای ندارید لطفا کمی دقیق‌تر به گوشه و کنار شهرتان نگاهی بیندازید. جاهایی که تا به امروز از تماشای آن غافل بودید بی‌صبرانه منتظر شماهستند.

به مهمانی کتاب‌ها دعوت شده‌اید / آخر هفته تفریح در نمایشگاه بین المللی کتاب مصلی تهران

این یک رویداد هیجان انگیز و دوست داشتنی است که هر سال کمی بعد از آمدن بهار ما را مهمان خود می‌کند. نمایشگاهی بزرگ و باشکوه پر از کتاب و نوشته و داستان که همگی برای میزبانی از شما آماده هستند. اگر شما هم از طرفداران نمایشگاه کتاب هستید باید خبر خوب شروع این اتفاق بزرگ فرهنگی را که از چهارشنبه 4 اردیبهشت آغاز شده است را به گوش شما برسانیم. سی و دومین بار است که کتاب‌ها مهمانی به این بزرگی برای شما تدارک دیده اند پس می‌توانید همین آخر هفته در روزهای آغازین این نمایشگاه از ساعت 10 صبح الی 8 شب به مصلی تهران واقع در خیابان شهید دکتر بهشتی بروید و از قدم زدن لابه‌لای کتاب و نشریات لذت ببرید. غرفه‌های کودک و نوجوان هم برنامه‌های شاد و ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان تدارک دیده‌اند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران- خرید کتاب

آرامشی کم نظیر را لمس کنید/ تفریح آخر هفته در دره رویایی شیرز لرستان

اگر دوست دارید یک آخر هفته بی‌نظیر را تجربه کنید و عظمت طبیعت را به تماشا بنشینید برای تفریح به تنگه شیرز بروید. برای پیاده‌روی در میان تنگه و لذت بردن از زیبایی‌های این مکان خانواده و یا دوستانتان را هم با خود همراه کنید. اینجا در تمام طول مسیر رودی خروشان با صدای آب شما را همراهی و خستگی را از تنتان به در خواهد کرد. چشمه‌های حیات‌بخش، رودخانه‌ی خروشان و آبشارهای زیبا طبیعتی بکر و دیدنی را در این منطقه درست شبیه نقاشی ایجاد کرده است. آب‌بازی در کنار آبشارها و غارنوردی از دیگر تفریحاتی است که در شیرز انتظار شما را می کشد. تنگه شیرز در 55 کیلومتری شهر کوهدشت استان لرستان در منطقه‌ای به نام اولادقباد قرار دارد. پس اگر از اهالی شهرهای زیبای لرستان و یا ایلام هستید پیشنهاد دیدن این بهشت گمشده ایران را از دست ندهید.

تماشای بهار گلباران / آخر هفته در نمایشگاه گل و ماهیان زینتی در اصفهان

هیچکدام از موقعیت‌هایی که در این فصل پیش روی شما قرار می‌گیرد را از دست ندهید. زیبایی‌های طبیعی و بکر بهار زودگذر است پس تا عمر کوتاه این روزهای خوش آب و هوا به پایان نرسیده از ثانیه به ثانیه آن استفاده کنید. به ویژه حالا که در شهر اصفهان هم نمایشگاه بزرگ گل، گیاه و ماهیان زینتی برپاست. در این نمایشگاه که تا جمعه 6 اردیبهشت برپاست انواع گل‌های زیبا و گلدان‌های تماشایی هم به فروش می‌رسد. نکته جالب این نمایشگاه وجود سالن‌های مجزا برای معرفی پرندگان و ماهیان زینتی به بازدیدکنندگان است. از طرفی نباید بخش گیاهان دارویی و طب سنتی را هم از دست داد. پس این آخر هفته می‌توانید از ساعت 16 الی 22 به آدرس اصفهان، پل شهرستان، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان بروید.

نمایشگاه گل و گیاه دارویی در اصفهان

به دریاچه صورتی ایران بروید / آخر هفته تفریح در دریاچه مهارلو فارس

باید با چشم خود ببینید تا باور کنید. آخر همین هفته از گشتن و دیدن کردن از زیبایی‌های شیراز وارد جاده شیراز به فسا شوید و با طی حدود 20 کیلومتر به ابتدای دریاچه‌ای زیبا برسید. چشمتان را ببندید و دوباره باز کنید. درست است چشم انداز زیبای دریاچه مهارلو پیش روی شماست اما چرا قرمز؟ همین جاذبه عجیب و غریب است که بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. دریاچه‌ای صورتی رنگ که به دلیل تبخیر شدید شوری آن به شدت افزایش یافته و نوعی جلبک دریایی قرمز رنگ در آن تکثیر می شود. بنابراین تکثیر بیش از حد این جلبک باعث شده است تا تمام آب آن به رنگ صورتی متمایل شود. از این بهتر نمی‌شود البته تماشای گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر هم خالی از لطف نیست. این آخر هفته رفتن به این دریاچه خوش آب و رنگ را از دست ندهید.

دریاچه مهارلو فارس
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان