آماده کردن میان وعده های سالم و خوشمزه با مواد مغزی و کم کالری

خوردن میان وعده ها در طول روز برای تامین انرژی و احساس سیری در طول وعده های اصلی، بسیار مهم و ضروری است. خوردن میان وعده های سالم و مغزی در سلامتی و حفظ وزن مناسب بدن نقش مهمی دارد. در ادامه این مطلب با برخی از انواع میان وعده های کم کالری و روش های تهیه آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

آماده کردن میان وعده های سالم و خوشمزه با مواد مغزی و کم کالری

در حالی که خوردن میان وعده های آماده غلط است و ممکن است باعث اضافه وزن شما شود، انتخاب غذاهای آماده ی درست و مناسب ممکن است سبب کاهش وزن شود. در واقع، تحقیقان نشان می دهد که میان وعده های بر پایه ی غذاهای مغذی که مقدار بالایی فیبر و پروتئین دارند، باعث افزایش حس سیری می شود و احتمالا تعداد کالری های دریافتی شما در طول روز را کاهش می دهد. خوشبختانه، شما می توانید میان وعده های خود را با طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه ی کم کالری پر کنید تا شما را در مسیر سلامتی حفظ کند. در اینجا 32 ایده از غذاهای سالم و کم کالری برای میان وعده، آماده شده است.

گیاهان و هوموس

مصرف سبزیجات بیشتر می تواند مزایای بیشماری برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلای شما به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، کاهش دهد. با این حال، اکثر مردم به مقدار کافی سبزیجات مصرف نمی کنند. شما می توانید به آسانی سبزیجات را با منابع پروتئین مانند هوموس که مخلوطی از نخود، ارده، روغن زیتون، نمک و آب است، ترکیب کنید. ترکیب غذاهای کم کالری و غنی از فیبر مانند کلم بروکلی، تربچه، کرفس یا فلفل با هوموس، یک میان وعده ی رضایت بخش را می سازند. این میان وعده ها می توانند بدون اضافه کردن مقدار زیادی کالری، حس سیری شما را در طول وعده های غذایی اصلی حفظ کنند.

یک تکه سیب با کره بادام زمینی طبیعی

اگرچه سیب ها یک انتخاب سالم و سیر کننده هستند، اما ترکیب آنها با کره بادام زمینی گزینه ای بهتر برای میان وعده هستند. کره بادام زمینی غنی از پروتئین است و دارای سه ماده ی مغزی اصلی، یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. در واقع تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی شما می تواند به کاهش گرسنگی و حفظ وزن سالم، کمک می کند.

از طبیعی بودن کره بادام زمینی که دارای تنها بادام زمینی و نمک است، اطمینان حاصل کنید و برای جلوگیری از مصرف بیش از حد کالری، روزانه حد اکثر دو قاشق غذاخوری از آن بخورید.

ورقه های نارگیل

ورقه های نارگیل نه تنها خوشمزه هستند، بلکه همچنین حاوی چربی های سالم و فیبرند و جایگزین خوبی برای چیپس سیب زمینی هستند. شما می توانید تکه های نارگیل را با نمک و سرکه برای نسخه ی ترش و شیرین یا دارچین و عسل برای یک نسخه ی شیرین تر، ترکیب و طعم دار کنید و آنها را به یک میان وعده ی خوشمزه تبدیل کنید. 

تخم مرغ پخته شده

دلیل اینکه اغلب تخم مرغ مولتی ویتامین طبیعی نامیده می شود این است که تخم مرغ پخته شده تنها 78 کالری دارد، با این حال، حاوی ویتامین B12، ویتامین A، سلنیوم، فسفر، چربی های سالم و بیش از 6 گرم پروتئین است. تخم مرغ پخته شده یک میان وعده ی قابل حمل و راحت است که به خوبی با سایر غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، آجیل و پنیر می تواند ترکیب شود.

ماست یونانی با انواع توت ها

ماست یونانی حاوی پروتئین و مواد مغزی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. در عین حال، توت ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی در بدن شما کمک می کنند. ترکیب ماست یونانی با توت مورد علاقه ی خود، یک میان وعده ی خوشمزه و سالم است که در خلال خنک نگه داشتن بدن به رفع گرسنگی هم کمک می کند.

ترکیب موز و آجیل

طعم شیرین موز به همراه مزه ی شور بادام زمینی یا کره بادام زمینی، یک میان وعده ی فوق العاده را تشکیل می دهد. علاوه بر این، ترکیب کردن موز با آجیل ها، سبب می شود که میان وعده ی شما غنی از پروتئین و فیبر شود.

دانه کدو تنبل برشته شده

دانه ی کدو تنبل غنی از مواد مغزی، از جمله پروتئین، منیزیم، روی، پتاسیم، مس و منگنز است که همه ی آنها برای حفظ سلامت استخوان ها بسیار حیاتی است. دانه ی کدو تنبل را در نمک، فلفل و روغن زیتون قرار دهید، سپس آن را در دمای 300 درجه فارنهایت برای 40-50 دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شود. 0.5 فنجان از آن حاوی 143 کالری است.

اسموتی ها

خوردن اسموتی ها به عنوان میان وعده، یک راه عالی برای اضافه کردن سبزیجات، میوه ها و منابع پروتئین سالم به رژیم غذایی است. شما می توانید اسموتی را با ترکیب برگ های سبز مانند کلم و توت های یخ زده و یک قاشق پودر پروتئین مانند نخود، کشک یا کپسول پروتئین و مایعی مانند آب یا شیر آجیل، درست کنید. کره آجیل ها، دانه های چیا، نارگیل، کاکائو و تخم کتان، مواد اضافی هستند که می توانند به اسموتی ها برای افزایش مواد مغزی آنها، اضافه شوند. میزان کالری در اسموتی ها می توانند بسته به موادی که در آنها به کار می برید، متفاوت باشد.

منبع: الو دکتر

میان وعده های سالم و ناسالم کدامند؟

اهمیت میان وعده ها و انتخاب درست آن

بهترین میان وعده ها برای رژیم کاهش وزن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان