در جشنواره جهانی فیلم فجر

برگزیدگان حلقه منتقدان معرفی شدند

در جشنواره جهانی فیلم فجر دو فیلم «جوان روس» و «گرگ نما» به ترتیب جوایز اول و دوم جایزه «حلقه منتقدان» را به خود اختصاص دادند.

برگزیدگان حلقه منتقدان معرفی شدند

به گزارش سینماپرس، مراسم اهدای جایزه «حلقه منتقدان» در سی و هفتمین جشنواره جهانی امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در گذر اجتماعات پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

کیوان کثیریان مدیر رسانه و ارتباطات سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ابتدا توضیح داد: این حلقه از سال گذشته تشکیل شد و اولین جایزه را در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا کرد. در دوره گذشته دو فیلم از سوی منتقدان جایزه گرفتند و امسال نیز دو فیلم این جایزه را دریافت می‌کنند.

وی افزود: «حلقه منتقدان» فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل را که شامل 15 فیلم بوده، داوری کرده‌اند. جمع داوری دیگری نیز در جشنواره حضور دارند که شامل منتقدان بین‌المللی هستند و فیلم‌های بخش مسابقه سینمای آسیا را داوری کرده‌اند که فردا همزمان با اختتامیه جشنواره جایزه خود را اهدا خواهند کرد.

مجید اسلامی، کامیار محسنین، مهرزاد دانش، محسن آزرم و هما توسلی در ادامه جایزه دوم این حلقه را به دلیل روایت تمثیلی و سبک دیداری به فیلم «گرگ‌نما» به کارگردانی آدرین پانِک اهدا کردند. دوروتا اشوییرچوسکا رایزن فرهنگی کشور لهستان این جایزه را به نمایندگی از نفر برگزیده دریافت کرد.

همچنین جایزه اول به دلیل مخاطره‌پذیری تجربی، ساختار منحصر به فرد دیداری و شکل فیلم به «جوان روس» به کارگردانی الکساندر زولوتوخین تعلق گرفت. این جایزه را آیرات یامیلوو فیلمبردار اثر به نمایندگی از زولوتوخین دریافت کرد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com  و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com  است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 18 تا 26 آوریل 2019 (29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان