تا هفته آینده

تولید بنزین در پالایشگاه خلیج فارس به روزانه ۴۷میلیون لیتر می‌رسد

مدیرعامل پالایشگاه خلیج‌فارس گفت:با تغییرات ایجاد شده، ظرفیت واحد بنزین سازی این پالایشگاه ارتقا می‌یابد و تولید روزانه بنزین تا یک هفته آینده به ۴۷میلیون لیتر می رسد.

تولید بنزین در پالایشگاه خلیج فارس به روزانه 47میلیون لیتر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمدعلی دادور گفت: پیش از این مقرر شده بود که مأموریت فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی باشد، اما با تغییرات انجام شده این فاز به نام فاز بهینه‌سازی ظرفیت و رفع گلوگاهی فازهای موجود تغییر خواهد یافت.

وی افزود: با افزایش ظرفیت پالایشی در هر سه فاز موجود از 120 به 180 هزار بشکه، می‌توان تولید مورد انتظار از فاز چهارم را در سه فاز موجود تقسیم کرده و هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز را صرفه‌جویی و در بخش‌های دیگر صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد: با افزایش ظرفیت پالایشی در فازهای موجود و صرف هزینه‌ای حدود 70 تا 80 میلیون یورو، هم‌اکنون توانسته‌ایم مجموع خوراک پالایشگاه را به روزانه 400 هزار بشکه برسانیم.

تولید بنزین به 47 میلیون لیتر در روز می‌رسد

دادور گفت: برای نخستین بار در فروردین‌ماه امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» مزین شده است، با تغییر مشخصات فنی خوراک، تولید محصول نفتای ترش این پالایشگاه حذف شده است و همه نفتای تولیدی پالایشگاه شیرین خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه با تزریق نفتای شیرین تولیدی، افزود: با تغییرات ایجاد شده و تولید حدود روزانه 20 هزار بشکه نفتای شیرین، ظرفیت واحدهای تقطیر و بنزین سازی پالایشگاه نیز ارتقا می‌یابد و مقدار بنزین تولیدی در پالایشگاه تا یک هفته آینده به روزانه حدود 47 میلیون لیتر و گازوئیل به روزانه 13 میلیون لیتر می‌رسد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تاکید بر اینکه نفتای تولیدی در پالایشگاه همچنین به عنوان خوراک در اختیار پتروشیمی‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: در هنگام طراحی ترکیب خوراک ورودی به پالایشگاه 60 درصد نفتا، 35 درصد نفت سفید و نفت‌گاز و 5 درصد گاز مایع بود که این ترکیب هم اکنون به 72 درصد نفتا، 25 درصد نفت سفید و نفت‌گاز و حدود 2.5 تا 3 درصد گاز مایع تغییر یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان