علی عسکری مطرح کرد:

رادیو باید انقلابی باشد/ آنکه رو به فروپاشی است آمریکاست

رییس صداوسیما در سخنانی از ویژگی های رادیو در رویکردی که باید در پیش بگیرد سخن گفت و بیان کرد که این رسانه باید انقلابی باشد.

رادیو باید انقلابی باشد/ آنکه رو به فروپاشی است آمریکاست

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما امروز چهارشنبه چهارم اردیبهشت در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره رادیو که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی با تشکر از مسئولان برگزاری جشنواره رادیو تصریح کرد: از زمانیکه رادیو در کشور ما راه اندازی شد تا امروز خدمات فرهنگی زیادی را برای ملت ایران داشته است. بعد از سال های اخیر رادیو نقش برتری داشت و تکثر، تنوع و تعداد رسانه های ما بسیار افزایش یافت.

وی ادامه داد: امروز شاید بیش از 50 شبکه ملی و استانی داریم که به آنها افتخار می کنیم و این رسانه در طول تحولات تاریخی بقا و اثرگذاری خود را حفظ کرده است.

رییس صداوسیما عنوان کرد: رادیو در جمهوری اسلامی و در سرزمین ما دارای برترین موقعیت است. با رشد پهن باند و اینترنت، امروز ایرانصدا رسانه برتر صداپایه جمهوری اسلامی است که هم فارسی زبانان و هم ایرانی ها می توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: رادیو با توجه به اهمیتی که پیدا کرده است باید قیمت و کیفیت خود را بالا ببرد. رادیو به این دلیل که تصویر ارایه نمی دهد حجم کلام در ان فراوان و متراکم است و باید از این فرصت استفاده کند. خواهش من این است که با توجه به سطح علمی جامعه سطح برنامه ها بالاتر بیاید و برنامه ها بر اساس تحقیقات و دانش باشد و جریان دانش بیش از هر زمانی باشد.

علی عسکری اظهار کرد: همه باید در زمینه رشد و چرخش اندیشه حرکت کنیم. رسانه رادیو رسانه ای مردمی است ما باید به دلیل اینکه ارتباط متعامل در رادیو سهل تر است این ارتباط تعاملی را با مخاطب مردمی بهتر برقرار کنیم. رادیو باید انقلابی باشد هم از جهت سرعت عمل و چابکی و هم از جهت اندیشه و خط و مشی انقلاب اسلامی.

وی همچنین در توصیه های دیگری درباره رادیو گفت: رادیو باید مرجعیت خود را حفظ کند که مرهون کیفیت است. رادیو باید گفتمان برتر و رایج ملی را به خوبی پیگیری و برای مخاطب ارایه دهد. رادیو وسیله ای برای ارتباط با همه بدنه اجرایی کشور است و باید تعاملی روان و فعالانه داشته باشد تا بتوانیم در جهت اهداف دولتمردان و دولت محترم، مجلس و قوه قضاییه کمک کنیم.

رییس صداوسیما افزود: رادیو باید جوان گرایی کند، رادیو روح جوانانه دارد اما برای اینکه در آینده هم بتوانیم انسان های ارزشمند داشته باشیم باید بتوانیم جوانان نخبه و انقلابی را جذب کنیم تا به نسل های بعدی تحویل دهیم. همچنین رادیو باید نهادهای مردمی را فعال کند، در سیلی که اتفاق افتاد رادیو در کنار دیگر شبکه ها و رسانه ها موفق عمل کرد.

جریانات شیطانی در رسانه ها بسیار فعال هستند که در جهت تخریب اخلااق و معنویت کار می کنند و رادیو باید هوشمندانه و عالمانه در جهت حفظ فرهنگ و خانواده ها بکوشد وی تصریح کرد: رادیو باید قرارگاه فعال جنگ نرم باشد، امروز نهادهای بیگانه در جهت تخریب فرهنگ ما اثر می گذارند و جریانات شیطانی در رسانه ها بسیار فعال هستند که در جهت تخریب اخلاق و معنویت کار می کنند و رادیو باید هوشمندانه و عالمانه در جهت حفظ فرهنگ و خانواده ها بکوشد.

علی عسکری با اشاره به سال رونق تولید گفت: ما وظیفه خطیری داریم به خصوص که در چند روز گذشته آمریکا اعلام کرد که تحریم غیرقابل تحمل را بر ما وارد می کند بنابراین ما به سمت رونق تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم. رادیو ملی و استانی ما باید ستادی را ایجاد کند و مشکلات تولید را از طریق این ستاد حل کند.

علی عسکری اضافه کرد: رادیو باید دلبستگی به کالاهای ایرانی و داخلی را افزایش دهد این بسیار اهمیت دارد. رادیو باید بستری برای ارایه دانش و علم و مشاوره به تولیدکنندگان باشد. مشورت در حوزه خدمات گوناگون و کشاورزی و به ویژه رموز موفقیت کارآفرینان را کشف کرده و آنها را اطلاع رسانی کند. رادیو باید تولیدات مزیت دار را در کشور بازشناسی کرده و برندها را حمایت کند.

رئیس صدا و سیما تاکید کرد: کار دیگر رادیو این است که از طریق ایده های شهروندان کالاهای باکیفیت را حمایت کند. رادیو باید فرایند چرخه تولید را پیگیری کند و هزینه کسانیکه در این چرخه فساد می کنند، افزایش دهد.

وی همچنین درباره تصمیم ترامپ درباره به صفررساندن نفت ایران عنوان کرد: آمریکایی ها دستپاچه می شوند و اینقدر بد تصمیم می گیرند. آمریکایی ها چند سال گذشته با کمک سعودی ها داعش را راه اندازی کردند تا بر عراق و شامات مسلط کنند. داعش فجایعی را به نام اسلام به بار آورد سپس برخی کشورها از ایران کمک خواستند و سربازان و سپاه کمک کرد و آمریکایی ها شکست خوردند. دیدید در 13 آبان که تحریم را آمریکا اعلام کرد ملت ایران به پا خواستند و در 22 بهمن نیز به میدان آمدند و علیه آمریکا با تظاهرات تاریخی خود اتفاقی بی نظیر را شکل دادند که سیلی محکمی بود. امریکا دو بار شکست راهبردی خورد و امروز سرگیجه گرفته است که چگونه این ملت را شکست دهد. می گوید از طریق به صفر رساندن نفت این کار را می کند که این خیال خام را ما باطل می کنیم و باز هم شکست سختی خواهد خورد و اگر امریکا بخواهد هدف شوم خود را پیاده کند حتماً با او برخورد می شود.

وی اضافه کرد: جوانان نزدیک تنگه ها اگر اراده کنند کافی هستند که این تنگه ها را ببندند.

علی عسکری در پایان سخنانش گفت: آنکه رو به فروپاشی است امریکا و هم پیمانان او هستند و جمهوری اسلامی همانطور که یک ملت سربلند است امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل می شود و اقتدار ما را برای اینده بیشتر خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان