تاکید سازمان جنگلها رفع تداخلات اراضی خارج از پروسه قضایی است

سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و&#۱۶۰;تاکید ریاست این سازمان رفع تداخلات اراضی است. انجام این مهم موجب می‌گردد بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم علیه دولت و&#۱۶۰;دولت علیه مردم از پروسه قضایی خارج و&#۱۶۰;به طریق اداری حل و&#۱۶۰;فصل گردد.

تاکید سازمان جنگلها رفع تداخلات اراضی خارج از پروسه قضایی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، به دنبال سفر آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان فارس و حضور در جمع تعدادی از مردم محلی و کشاورزان بخش سیمکان جهرم ابهاماتی در رسانه‌ها ایجاد شد که اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس به منظور روشنگری و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است.

پیرو مباحث مطروحه در خصوص بیانات معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع اهالی و کشاورزان سیمکان شهرستان جهرم به استحضار می‌رساند: حفاظت از انفال و منابع طبیعی و برخورد با زمین‌خواران سرلوحه کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی از وظایف، سیاست‌ها و راهبردهای اصلی سازمان جنگل‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و این سازمان برای نیل به این اهداف هیچ‌گونه مسامحه و گذشت نسبت به زمین‌خواران نخواهد داشت و در این مسیر برای مقابله با متعرضین و متجاوزان به انفال به شدت از طریق قانون برخورد کرده و از هیچ تلاشی برای صیانت از منابع طبیعی فروگذار نخواهد کرد.

سازمان جنگل‌ها معتقد است محور حفاظت از انفال همکاری و مشارکت مردم است و بر همین مبنا با پیگیری‌های به عمل آمده آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده 29 مبنی بر مشارکت مردم در حفاظت ابلاغ گردیده و این موضوع جزئی از اولویت‌های کاری ادارات کل منابع طبیعی کشور است.

از جمله اولویت‌های دیگر وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و تثبیت مالکیت دولت می‌باشد که حالیه در سراسر کشور در حال اجراست و در استان فارس نیز در حال انجام است لاکن به علت وسعت استان لازم است با سرعت بیشتری انجام گیرد تا مردم تکلیف وضعیت تصرفات خود را بدانند و مالکیت دولت نیز نسبت به اراضی منابع طبیعی تثبیت گردد.

در این بین سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و تاکید ریاست سازمان جنگل‌ها رفع تداخلات اراضی است. انجام این مهم موجب می‌گردد بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم علیه دولت و دولت علیه مردم از پروسه قضایی خارج و به طریق اداری حل و فصل گردد که در همین راستا قانون رفع موانع تولید و آراء صادره از دیوان عالی کشور دلالت بر صلاحیت کمیسیون‌های رفع تداخلات در رسیدگی به این موضوعات را داشته و موجب کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین می‌گردد که این امر به هیچ عنوان حاکی از چشم‌پوشی و مسامحه سازمان جنگل‌ها با برخورد با زمین خواران نبوده بلکه ضمن رعایت صریح قانون و احترام به آرا صادره از دیوان عالی کشور در راستای احقاق دولت و مردم است.

در پایان لازم به تاکید است که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام وظایف خود که حفاظت جزو شاکله اصلی آن است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و به خاطر انجام این وظایف است که تاکنون برای صیانت از منابع طبیعی 21 شهید و بیش از 500 نفر مجروح و بعضاً قطع نخاعی تقدیم کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان