۳۰۰ اثر در سومین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) نامزد شدند

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) گفت: بیستم آبان ماه سال جاری سومین دوره آیین اعطای جایزه بین المللی مصطفی(ص) برگزار می شود، ۳۰۰ اثر در چهار گروه برای سومین دوره، از سوی جوامع علمی جهان اسلام نامزد شده‌اند.

300 اثر در سومین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) نامزد شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید علی عمرانی در یک نشست خبری درباره برگزاری سومین دوره جایزه مصطفی(ص) اظهار کرد: از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، 20 آبان ماه امسال در تالار وحدت، تقدیر خواهد شد. در حالحاضر نیز نامزدهای سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در مرحله داوری بین المللی هستند؛ 300 اثر در چهار گروه برای سومین دوره، از سوی جوامع علمی جهان اسلام نامزد شدهاند.

وی افزود: در این دوره حوزه اقتصاد و بانکداری و ریاضیات نیز در جایزه مدنظر قرار گرفته است و دانشمندان در چهار حوزه عمومی، فناوری زیستی، نانوفناوری و فناوری ارتباطات انتخاب می‌شوند.

به گفته عمرانی، اعضای خادم المصطفی(ص) که شامل 381 عضو از 23 کشور هستند، مبلغی را به عنوان وقف در صندوق سرمایهگذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) قرار دادهاند. در حالحاضر کل سرمایه صندوق سرمایهگذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) به 38 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده که جوایز 2 دوره گذشته را تأمین کردهاست؛ البته جوایز این دوره نیز تأمین شدهاست. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استپ، گفت: چهارمین نشست استپ (تبادل تجربیات علم و فناوری) در عمان و پنجمین نشست در کراچی پاکستان در سال 97 برگزار شد، در این نشست بین المللی 64 دانشمند از 19 کشور توانستند دستاوردهای خود را در قالب‌های مختلف در نشست استپ که در کراچی پاکستان برگزار شد، به نمایش بگذارند.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) همچنین بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این حوزه برگزاری سومین دوره (ایسا) است؛ ایسا با هدف ارائه دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام به صنایع در کنار نشست استپ برگزار میشود که در سومین دوره، 14 شرکت از کشور پاکستان، ایران و مصر در این نشست حضور داشتند و دستاوردهای خود را ارائه کردند، حاصل این نشست، انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری بود.

وی با اشاره به راه اندازی موزه هنر مصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس، گفت: در این موزه که در پارک فناوری پردیس مستقر است قرار است، با زبان هنر مباحث فناوری به نمایش گذاشته شودف این اتفاق با اعطای آثاری هنری از شیراز، اصفهان و غیره همراه بوده است؛ این آثار هنری از مرزهای ایران فراتر رفته و ما شاهد حضور آثاری از کشور هند در موزه هنر مصطفی (ص) هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان