اردکانیان: حدود ۸۰ درصد مخازن سدهای کشور پر است

وزیر نیرو درباره بارش‌های اخیر و حجم آب سدهای کشورمان گفت: حدود ۸۰ درصد مخازن سدهای کشور پراست.

اردکانیان: حدود 80 درصد مخازن سدهای کشور پر است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز (4 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: مخازن ساخته شده سدهای کشور  50 میلیارد متر مکعب گنجایش دارد و تا اول اردیبهشت حجم موجود کمی بیش از 39 میلیارد متر مکعب آب است.

وی افزود:این میزان  نسبت به سال قبل 63 درصد افزایش یافته و البته در کل می‌توان گفت حدود 80 درصد حجم مخازن پر است و شرایط خوبی برای تامین آب مورد نیاز شرب و سایر مصارف وجود دارد، بارندگی‌های اخیر هم به لحاظ شدت، مدت و وسعت هر سه عامل به تنهایی می‌تواند موجب سیل شود که هر سه با هم اتفاق افتاده و کشور از برکات بارش استفاده کرده است.

وزیر نیرو ادامه داد: الان در چارنیمه‌های منطقه سیستان حدود 955 میلیون متر مکعب آب موجود داریم و این رقم در سال گذشته تقریبا حدود 600 میلیون متر مکعب بوده و کمک بزرگی است و امیدواریم در مصرف منابع آب دقت کافی شود که با شکر این نعمت به صورت مستمر مشمول نعمت باشیم.

اردکانیان درباره ورود کشورمان به ترسال نیز تصریح کرد: با این پدیده نمی‌شود چنین نظری داد و گفت که وارد ترسالی شده‌ایم یا نه، باید تغییر اقلیم را مد نظر قرار داد و ما به محض فاصله گرفتن از مدیریت سیلاب درصدد هستیم جمع‌بندی جهانی را درباره این پدیده‌ها دریافت کنیم. فارغ از اینکه وارد ترسالی شدیم یا نه، آنچه اهمیت دارد این است که مصرف به اندازه داشته باشیم، چه هر سال و چه هر سال یکبار بارش داشته باشیم.

این خبر تکمیل می شود...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان