واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی علیه ما هستند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درباره مانع شدن از فروش نفت کشورمان گفت: آمریکایی‌ها دنبال جنک روانی علیه ما هستند.

واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی علیه ما هستند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: درجلسه امروز مهمترین بحثی که مطرح شد، درباره خباثت آمریکا در روز دوشنبه بود که اعلام کرد مانع فروش نفت ایران می‌شود.

وی افزود: ما باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم و این دارای دو بعد مهم است. یکی بعد سیاست خارجی و نگاه یکسان ما به آن و از سوی دیگر درباره گزینه‌های مختلف ما که در گذشته گزینه‌های خود را برای شرایط مختلف تدوین کرده و  درباره آن فکر کرده بودیم و در بودجه 98 پیش بینی شده بود. از جمله اینکه اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم بتوانیم کشور را اداره کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: این کار محدودیت‌هایی برای اقتصادی برای ما به وجود می‌آورد ولی آنچه آنها بیشتر دنبال آن هستند جنگ روانی و تبلیغاتی است و ما از دوشنبه شاهد هستیم که اطلاع رسانی خوبی که صدا و سیما کرده و آگاهی مردم ما این بود که این کار خیلی جدی گرفته نشد و تاثیر آنچنانی هم در بازار ارز نداشته است، امروز صحبت کردیم که در داخل و خارج کشور چگونه برخورد کنیم. هم قوای سه‌گانه و همه نهادها باید دست‌به‌دست هم دهیم و برابر فشار آمریکا خود را آماده کنیم تا بتوانیم مقاومت کنیم،  این آخرین تلاش‌هایی است که آمریکا می‌کند و در یکسال گذشته هر چه در توان داشته انجام داده و کاری که قبل از 13 آبان بود، بعد از آن هم تاثیرگذار نبود.

واعظی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند اگر نام سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهند اتفاق بزرگی در ایران می‌افتد ولی اتفاقی نیفتاد و برعکس شد. آنچه دوشنبه اعلام کردند موجب همبستگی می‌شود و مردم مطمئن باشند که برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دولت و قوا و نهاد‌ها تحت زعامت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

وی درباره انتخاب سخنگوی دولت نیز تصریح کرد: هفته گذشته 4 نفر را در کمیته‌ای که رئیس‌جمهور فرمودند بررسی شد و 4 پیشنهاد و ایشان روی دو نفر از آنها خواستند با آنها صحبت شود.

واعظی با اشاره به حاشیه‌های سفر رییس جمهور به کردستان تصریح کرد: لغو شدن این سفر دلیل خاصی ندارد. مقدمات سفر را آماده کردیم اما دو مورد را به ما گزارش دادند یکی اینکه بارش برف صورت گرفت هوا سرد بود و دیدار مردمی جایی بود که مردم دچار سرما و سختی می‌شدند. نکته دوم این بود که  بعد از اینکه سفر را طراحی کردیم شرایطی پیش آمد و آقای رئیس جمهور باید جلسات گسترده‌ای می‌گذاشتند که مسائل را از نظر سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و کل کابینه و دستگاه‌های ذی‌ربط را توجیه کنند.

وی ادامه داد: امروز صبح قرار بود در سنندج باشیم اما با توجه به اینکه اولین جلسه دولت بعد از اتفاقات اخیر بود باید در جلسه حضور می‌یافتیم. همیشه می‌توانیم به سنندج سفر کنیم اما وقتی آمریکا به دنبال بر هم زدن وضعیت است باید برنامه داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به گمانه‌ها درباره دو نرخی شدن بنزین و ارتباط آن با اقدامات اخیر آمریکا تصریح کرد: کمیته مربوطه در حال بحث و بررسی است، فردا جلسه‌ای خواهیم داشت تا بررسی کنیم. تا کنون هیچ تصمیمی که مغایر با قانون مجلس باشد را نگرفتیم.

واعظی درباره ارز 4200 تومانی تاکید کرد: آن چیزی که بسیار برای ما مهم است مسئله ارزاق مردم است. ارز 4200 تومانی را به آن دست از ارزاقی که مورد نیاز مردم است که بیش از 10 الی 11 میلیارد دلار می‌شود اختصاص داده‌ایم. با توجه به اینکه در گذشته مقداری ضعف نظارتی وجود داشته، ما تلاش کردیم تا آن را بر طرف کنیم. تا کنون ارز 4,200 تومان را داده‌ایم و تاکید رئیس‌جمهور بر این است که باید نظارت بیش‌تر شود.

وی ادامه داد: تاکید رئیس‌جمهور بر ایجاد وزارت بازرگانی بر اساس همین است که نظارت‌ها بیشتر شود. مسئله تولید برای وزارت صنعت معدن و تجارت با توجه به شرایط امروز کشور بسیار مهم است. این مسئله که کارگرها بی‌کار نشوند نیز برایش بسیار مهم است. لذا چیزی که متولی ندارد بخش بازار و ارزاق مردم است که امیدواریم مجلس تصمیم بگیرد که این امر متولی پیدا کند. امیدوارم با نظارتی که بر روی ارز 4200 تومانی صورت می‌گیرد شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم. رئیس‌جمهور به وزرای مربوطه دستور دادند تا نیازهای ماه مبارک رمضان تامین شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان در ارتباط با افزایش قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان گفت: رئیس جمهور به وزرای مربوطه دستور داده تا نیازهای ماه مبارک رمضان تأمین شود. آنچه که می‌توان تولید و آن چه که باید ایجاد شود تا مردم نگرانی نداشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان