ره‌پیک:

شورای نگهبان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته حقوق استفاده می‌کند

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: یکی از اهداف شبیه‌سازی علمی شورای نگهبان این است که ما با فارغ‌التحصیلان رشته حقوق آشنا شده و بتوانیم بیشتر از قبل، از این ظرفیت استفاده کنیم.

شورای نگهبان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته حقوق استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، سیامک ره پیک عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان امروز (پنج شنبه) در حاشیه برگزاری دور دوم رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، گفت: این رقابت‌ها که اقدامی جدید و دارای اهداف متعدد است، از هفته گذشته شروع شده و در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آنچه که به عنوان رقابت شبیه‌سازی علمی در حال برگزاری است، یک ابتکار جدید است که در پژوهشکده شورای نگهبان طراحی و اجرا شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: نهادهای قضائی و تصمیم‌گیر در موضوعات مهم، این الگوی مهم و کارآمد را ابداع کرده‌اند و در این رقابت‌ها هم بررسی‌هایی که در شورای نگهبان در حوزه تفسیر قانون اساسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، طبق یک برنامه مشخصی توسط تیم‌های شرکت‌کننده مورد بررسی و رقابت قرار می‌گیرد.

ره پیک با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این مسابقات علمی صورت گرفته و گروه‌های متعددی از دانشگاه‌های سراسر کشور برای شرکت در این رقابت‌ها، اعلام آمادگی کرده بودند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها، در قالب گروه‌های مختلف، سازماندهی شده‌اند و هم اکنون در مرحله دوم رقابت‌ها در حال رقابت هستند.

وی با بیان این مطلب «برنامه‌ای منسجم، قابل قبول و پرمحتوا برای رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان پیش‌بینی و اجرا شده است»، اظهار داشت: بنده خودم در چند گروه حضور یافتم و از نزدیک شاهد این بودم که جوانان تحصیل‌کرده در رشته حقوق، ظرفیت بسیار خوبی برای بررسی‌های علمی و تحلیلی دارند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: پس از اینکه امروز گروه‌های برتر مشخص شدند، هفته آینده مرحله نهایی این رقابت‌ها برگزار و نهایتاً هم گروه‌های برتر مشخص خواهند شد و نفرات برتر این مسابقات با پژوهشکده شورای نگهبان در حوزه‌های متناسب همکاری خواهند کرد.

ره پیک با بیان اینکه تصمیماتی که می‌تواند در کشور مؤثر باشد، نتیجه کار شورای نگهبان است و این کارگاه شبیه‌سازی نشان داد که فارغ‌التحصیلان ما در رشته حقوق ظرفیت خوبی برای کمک به شورای نگهبان در حوزه‌های مختلف، دارند، گفت: یکی از فعالیت‌های ما در پژوهشکده شورای نگهبان این است که شورا را در تصمیمات خودش کمک کنیم از این رو یک نوع پشتیبانی علمی و تحلیلی برای شورا در این پژوهشکده وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف شبیه‌سازی علمی شورای نگهبان این است که ما با فارغ‌التحصیلان رشته حقوق آشنا شده و بتوانیم بیشتر از قبل، از این ظرفیت استفاده کنیم و قطعاً تقویت پژوهشکده منجر به تقویت شورای نگهبان خواهد شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: با برگزاری این رقابت علمی، بدنه جامعه علمی کشور به خصوص در رشته‌های حقوقی بیشتر با فرآیند کاری شورای نگهبان آشنا خواهند شد.

ره پیک با بیان اینکه برخلاف برخی تصورات که ممکن است در جامعه وجود داشته باشد که شورای نگهبان موارد مختلف را به‌صورت کلی بررسی می‌کند، تصریح کرد: شورای نگهبان به صورت دقیق و علمی مصوبات و موارد مختلف را بررسی و تصویب می‌کند و حتماً دانشجویان وقتی با فرآیند کار شورای نگهبان آشنا می‌شوند، می‌توانند روند کاری شورای نگهبان که بسیار دقیق است را به بیرون منتقل کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان