ارائه مهمترین موضوعات درباره زبان ملی/ دوره ۱۲ جلدی دانشنامه زبان و ادب فارسی به نمایشگاه رسید

دوره ۱۲ جلدی «دانشنامه زبان و ادب فارسی» به کوشش اسماعیل سعادت برای اولین‌بار از سوی نشر سخن در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

ارائه مهمترین موضوعات درباره زبان ملی/ دوره 12 جلدی دانشنامه زبان و ادب فارسی به نمایشگاه رسید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشر سخن در سی و دومین دوره نمایشگاه کتابتهران با 25 عنوان کتاب جدید حضور دارد. از جمله آثاری که برای اولین‌بار عرضه می‌شود، می‌توان به «فرهنگ کودکان سخن» اشاره کرد که به کوشش منیژه گازرانی نوشته شده است. در معرفی این اثر آمده است: کودکان سازندگان آینده جامعه هستند. هرچه در تربیت کودکان بکوشیم و در فراهم آوردن مواد فرهنگی برای آنان تلاش کنیم به آینده جامعه کمک کرده‌ایم. فرهنگ کودکان سخن نخستیت‌بار در زبان فارسی با توجه به سنت‌های بومی و با امعان نظر به تربیت صحیح کودکان تألیف شده و با طرز نوین و با تصاویر ابتکاری در شش نگ روی کاغذ گلاسه عرضه شده است.

از دیگر فرهنگ‌های جدید نشر سخن می‌توان به «فرهنگ دانش‌آموز سخن» اشاره کرد که چاپ دوم آن عرضه خواهد شد. «فرهنگ امثال سخن» نیز اثری است که بیش از 30 هزار مثل فارسی را در خود جای داده است. در این اثر تلاش شده تا مأخذ اکثر امثال فارسی ذکر شود. در مواردی نیز شأن نزول و نظیر امثال نیز آوردده شده است. نشر سخن همچنین «فرهنگ مترادفات» را نیز در دست انتشار دارد.

 

«همسایه آفتاب» مهدی فیروزیان با تمرکز بر نقد و تحلیل آثار زنده‌یاد قیصر امین‌پور و دوره 12 جلدی «دانشنامه زبان و ادب فارسی» به کوشش اسماعیل سعادت از دیگر آثاری است که نشر سخن با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این دوره برای اولین‌بار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این اثر جامع مهمترین اطلاعات ادبی فارسی، به صورت مقالاتی در موضوعات رجال و کتب ادبی، دستور زبان، اصطلاحات عرفانی و معانی و بیان و عروض و قافیه، قالبهای شعری، سبک‌های ادبی، زبانهای ایرانی، انواع ادبیات، ادبیات پیش از اسلام، اسطوره‌های ایرانی، اعلام شاهنامه فردوسی، و برخی دیگر از اعلام، خاصّه اعلام قرآنی، ادبیات معاصر و احوال و آثار ایران‌شناسانی که چه در داخل و چه در خارج، در حوزه زبان و ادب فارسی تحقیق کرده‌اند. مخصوصاً ادبیات دوره معاصر از موضوعاتی است که این دانشنامه به آن می‌پردازد و نویسندگان و شاعران این دوره و آثار آنها را ـ چه در مقالات کلی مربوط به آن و چه جداگانه در مدخل‌های مستقل ـ معرفی می‌کند. البته بنابر تصمیم شورای علمی دانشنامه، مدخل‌های مستقل را تنها به نویسندگان و شاعران درگذشته و برجسته‌ترین آثارشان اختصاص می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان