رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد:

ارائه دو خدمت در حوزه سلامت و دولت الکترونیک

ارائه دو خدمت در حوزه سلامت و دولت الکترونیک
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیشتر رئیس جمهوری از دستگاه های مرتبط خواست تا دولت الکترونیک و به واسطه آن سلامت الکترونیک را توسعه دهند. در همین راستا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه مراسم روز دختران در ICT که به همت این سازمان با همراهی آموزش و پرورش و صاحبان کسب و کارهای موفق برگزار شد، اعلام کرد تا یک ماه دیگر در این حوزه از دو خدمت رونمایی خواهد شد.
امیر ناظمی در حاشیه همایش روز جهانی دختران در ICT اعلام کرد: پس از دستور رئیس جمهور در خصوص توسعه دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک، سازمان فناوری و وزارت ارتباطات این دو را در دستور کار قرار گرفت.
ناظمی با بیان اینکه هفته گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که متاثر کننده بود. دختری با مرکز اورژانس تماس گرفته بود و می خواست اطلاع دهد که مادرش قرص خورده و حال خوبی ندارد.افزود: پس از آن با آتش نشانی، بهداشت و درمان، اورژانس ها و... تعامل برقرار کردیم تا سرویسی برای مشخص کردن مکان فرد تماس گیرنده راه اندازی شود و لوکیشن را با سرعت به نهادها امدادی ارسال کند.
ناظمی با این توضیح که این سرویس تا یک ماه دیگر آماده می‌شود و در اختیار سازمان‌های مرتبط قرار خواهد گرفت، گفت: دومین سرویسی که آن نیز تا یک ماه دیگر ارائه خواهد شد، در حیطه مطالبه‌گری عمومی است که در دنیا نیز سابقه دارد. این سامانه شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند سوالات‌شان را با هویت مشخص و صورت دیجیتالی به دست مسئول مربوطه برسانند و اگر امضا کنندگان این سوال به حد نصاب رسیدند، مسئول مربوطه به آن پاسخ بدهد.
**فناوری و آموزش عادلانه در سایه فناوری اطلاعات
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات برای موفق شدن افراد جامعه و پیشرفت در حوزه های مختلف گفت: توزیع آموزش و دانش در مناطق مختلف جغرافیایی ممکن است عادلانه نباشد. بهرحال باید قبول کنیم برخی از شهرهای کشور در حوزه های مختلف در اصطلاح «برخوردارتر» از بقیه هستند. یکی از آن حوزه‌ها، آموزش است.
ناظمی تصریح کرد: به دلایل مختلفی ممکن است کیفیت آموزشی در مناطق مختلف، متفاوت باشد. زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند شرایطی مهیا کند تا دانش‌آموزان صرف نظر از این که در چه قسمت از جغرافیای این کشور زندگی می‌کنند، به این واسطه از آموزش با کیفیت مناسب برخوردار شوند.
وی افزود: با استفاده از ابزار فناوری، در طرح توانمندسازی دختران دانش آموز، تعدادی از مدارس را «خواهرخوانده» اعلام کردیم تا در آن ها پلتفرم های آموزشی یکسان تدریس شود.
از طرف دیگر با رایزنی یکسری محتواهای آموزشی که مدارس برخوردارتر خریداری می‌کردند، در راستای مسئولیت اجتماعی سازندگانش دریافت شد و در اختیار برخی از مدارس کم برخوردار قرار گرفت.
معاون وزیر در پاسخ به این که در روند این فعالیت ها دستگاه های دیگر چطورهمکاری کرده اند و آیا خلاهای وجود داشته یا نه، گفت: قطعا خلاهایی وجود دارد و می‌توان درباره آن غر زد و گلایه کرد. قصد نداریم با این نگاه پیش برویم و احساس می‌کنم کارهای انجام شده در این مقطع، بیشتر از خلا و عدم همکاری است.
وی در پایان گفت: زمانی که مشارکت کم شود، فرصت برای رشد آسیب ها بیشتر خواهد شد. بهتر است بدون گلایه پیش برویم و نگاه مثبتی به فعالیت‌هایی که تا الان صورت گرفته داشته باشیم.
علمی **9207** 1200
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان