عملکرد مسابقات بین‌المللی قرآن نقد و بررسی شود

دبیر برگزاری چند دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن بر این باور است که کارشناسان قرآنی باید مسابقات را به چالش بکشند تا محسان و معایب آن احصا شود.

عملکرد مسابقات بین‌المللی قرآن نقد و بررسی شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، 14 دوره اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در حسینیه ارشاد برگزار شد. مسابقاتی که شاید به اتفاق، تمام اعضای جامعه قرآنی از آن به دوران طلایی مسابقات بین‌المللی قرآن یاد می‌کنند. بیشتر آنها معتقدند که حضور اقشار مختلف مردم در نخستین دوران مسابقات، برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور روسای‌جمهور و سخنرانی آنها و همچنین حضور بالاترین مقام‌های کشور از ویژگی‌های ادواری است که در حسینیه ارشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا نظری یکی از دبیران برگزارکننده چند دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در دهه هفتاد است که مسابقات بین‌المللی قرآن را مانیفست اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌داند و  در پاسخ به این سوال که چرا دوران برگزاری مسابقات قرآن در حسینیه ارشاد را دوران طلایی می‌نامند، می‌گوید: علتی که دوران برگزاری مسابقات در حسینیه ارشاد را دوران طلایی می‌نامند، این است که در آن روزگار، خیلی به زرق و برق مادی توجه نمی‌شد و بیشتر جنبه معنوی مسابقات و فضای حاکم بر جریان مسابقات قرآنی مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی معتقد است که در آن دوران، بیشتر از اینکه به کیفیت برگزاری مسابقات توجه شود، تلاش و باور مسئولان بر این بود تا افراد بیشتری جذب قرآن‌کریم شوند امّا در طول این سال‌ها علی‌رغم تلاش‌های شایسته مسئولان برگزارکننده که نگاه ویژه‌ و عملکرد رو به رشدی داشته‌اند امّا به کیفیت بیش از کمیّت توجه شده است.

 

حجت‌الاسلام نظری، شیوه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را تکراری می‌داند و می‌گوید: 36 دوره  از مسابقات بین‌المللی قرآن می‌گذرد و هنوز شیوه‌های اجرای مسابقات همانند سابق بود و تغییر زیادی نداشته است. این نکته را باید توجه کنیم که ذائقه جوانان به کانون مسابقات قرآن تغییر کرده و نیاز است با کارشناسان و مسئولان با روش‌های مدرن‌ و پیشرفته‌تری به مسابقات بپردازند.

این فعال قرآنی بر این باور است که کارشناسان قرآنی باید مسابقات را به چالش بکشند تا محسان و معایب آن ارزیابی شود. وی می‌گوید: مسئولان برگزارکننده این مسابقات در 36 دوره‌ای که پشت سر گذاشته‌اند، تجربیات زیادی را بدست آوردند که می‌توانند از تجربه ادوار گذشته بهره ببرند. از سویی نیز کارشناسان می‌توانند، معایب و مشکلات را نیز مورد بررسی قرار دهند و بدون تعارف، عملکرد مسابقات را به چالش بکشند تا بتوانند به نقطه مطلوبی که مدنظر جامعه قرآنی است، نزدیک شوند.

انتهای‌پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان