علائم حمله قلبی و نشانه هایی که باید جدی بگیرید

بدون شک بیماری‌های قلبی، در بین یکی از حادترین بیماری‌ها طبقه بندی می‌شوند. یکی از بارزترین نوع بیماری های قلبی، حمله قلبی است که معمولا راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. لازم است که همه افراد با نشانه‌های اولیه و علائم حمله قلبی آشنا باشند و این نکته مهم را بدانند که مشکلات قلبی در میان زنان و مردان به اشکال مختلفی بروز می‌کند.

علائم حمله قلبی و نشانه هایی که باید جدی بگیرید
بیشتر اوقات بیماری های قلبی را به معنای حمله قلبی هم تلقی می کنند . معمولا حمله قلبی را شرایطی نسبت می دهند  که مسیر رگ های خونی با چربی و مواد کلسترولی مسدود شده و مانع ورود خون به قلب شوند، چنین انسدادهایی از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به بافت قلب جلوگیری می کنند، مانع از عملکرد صحیح قلب می شود و منجر به بروز علائم حمله قلبی، سایر بیماری های قلبی و یا سکته ی مغزی می شود.

    تفاوت علائم حمله قلبی در خانوم ها و آقایون

عوامل متعدد و زیادی در به وجود آمدن حمله قلبی موثر است از جمله  مواردی که احتمال ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد ، سیگار کشیدن ، فشار خون زیاد ، کلسترول بالا ،دیابت ، چاقی ، سابقه خانوادگی و سبک زندگی افراد تمامی این عوامل احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد که یک از مهم ترین و بهترین راه های پیشگیری  تغییر سبک زنگی است .

مهم ترین علائم حمله قلبی چیست؟

نشانه‌هایی که می تواند گویای احتمال ابتلا به حمله‌ی قلبی باشد ممکن است خیلی جزئی باشند و افراد به سادگی از کنار این علائم ساده بگذرند. در این مطلب چند نشانه اصلی  را آورده‌ایم که به هیچ عنوان نباید نادیده‌شان بگیرید:

 احساس سنگینی  و درد قفسه سینه

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، احساس فشار و سنگینی شدید بر روی سینه خود را تجربه می کنند. گاهی این علامت با سوزش سر دل نیز همراه است.

مراحل مختلفی از حملات قلبی وجود دارد و قرار نیست همه آنها به مرگ منجر شود. اما کسانی که یک بار دچار حمله قلبی شدند بیشتر در معرض حملات قلبی قرار می گیرند. خطر این عارضه تنها زمانی کاهش می یابد که افراد اقدامات مناسب پیشگیرانه را به طور کامل آموخته باشند.

در زنان ممکن است نشانه‌های حمله‌ی قلبی متفاوت از مردان باشد، با این‌ حال درد قفسه‌ی سینه علامت هشداردهنده‌ی درجه 1 در هر دو جنس است. درد قفسه‌ی سینه ممکن است تیز یا خفیف باشد، یا ممکن است احساس کنید سنگی روی قفسه سینه شما گذاشته شده است.
«نشانه‌ی اصلی در مردان و زنان داشتن یک جور درد، ناراحتی، فشار، یا سوزش در قفسه‌ی سینه است. بیش از 90درصد از زنان و مردانی [که دچار حمله‌ی قلبی می‌شوند]این نشانه را دارند.»
علائم هشدار دهنده حمله قلبی

 سبکی سر، سرگیجه، و درد‌ های دیگر

تفاوت جنسیت در بروز علائم حمله قلبی در این نشانه مشخص می‌شود زیرا زنان بیشتر از مردان نفس کم می‌آورند، و دچار تهوع و استفراغ می‌شوند. همچنین، زنان بیشتر دچار  درد گردن، فک، گلو، شکم، و پشت می شوند.
رشته‌های عصبی بازو و فک و دیگر نقاط درگیر همراه با رشته‌های عصبی عروق به مغز می‌رسند، بنابراین  مغز در هنگام دریافت گیج می شود و در نتیجه سیگنال‌های دردی که از قلب می‌آید در آن قسمت‌ها بروز پیدا کند.
احساس سرگیجه از علائم حمله قلبی

حالت تهوع

در بعضی از مواقع  علائم و نشانه های حمله قلبی ممکن است با مشکلات گوارشی از جمله درد در معده، سوء هاضمه، تهوع و استفراغ همراه است. اگرچه این علائم در اغلب موارد ناشی از حمله قلبی نیستند اما باید احتمالات لازم  مورد توجه قرار دهید، به خصوص زمانی که  به صورت ناگهانی اتفاق می افتد.
حالت تهوع یکی ازعلائم حمله قلبی

نفس کشیدن سنگین و تنگی نفس

نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این امر موجب تنگی نفس یا بند آمدن نفس خواهد شد که  ممکن است به صورت ناگهانی به وجود  بیایید حتی در زمانی که شما مشغول  استراحت  هستید که ممکن است از علائم  حمله قلبی باشد که باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
تنگی نفس از علائم حمله قلبی

تعریق بدن

در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه شیکاگو انجام شد، مشخص شد که تعریق شدید اولین علائم حمله قلبی است . وقتی سکته قلبی در حال شکل‌گیری است، بدن انبوهی از کاتکول آمین، هورمونی شبیه به دوپامین، ترشح می‌کند. این امر به تعریق سرد و احساس خیس شدن منجر می‌شود.
تعریق بدناز علائم حمله قلبی

درد در نقاط دیگر بدن

 حمله قلبی فقط به معنای احساس درد در قفسه سینه نیست بلکه نقاط دیگر بدن مانند معده، شانه‌ها، یک یا هر دو دست، کمر، گردن، فک و حتی دندان‌ها نیز  درگیر می کند .  اگر شما در وضعیت استرس‌زا نیستید، اما علائم اضطراب قوی مانند تنگی نفس یا سنگینی قفسه سینه را دارید، ممکن است در آستانه حمله قلبی قرار گرفته باشید.

نشانه های درد در نقاط مختلف بدن

 خستگی مفرط

منظور از خستگی مفرط، خستگی و ته کشیدن انرژی بدون دلیل است. خستگی مفرط، متوالی و ادامه دار، از دیگر علائم حمله قلبی است. تحقیقات نشان می دهند 70 درصد زنان مبتلا به حمله قلبی خستگی مفرط چند هفته قبل از حمله را تجربه کرده اند.

احساس خستگس مفرط از علائم حمله قلبی

قطعا پیش بینی حمله قلبی کار دشواری است، اما میزان آگاهی و رفتارهای پیشگیری کننده از این بیماری برای درمان سریع می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان