از ابتدای امسال؛

ارزش بازار فرابورس ۸ درصد افزایش یافت

معاملات فرابورس ایران در نخستین هفته کاری این بورس در اردیبهشت‌ماه ۹۸ با رشد متغیرهای شاخص کل و ارزش بازار و دادوستد ۵ هزار و ۷۶ میلیون ورقه به ارزش ۲۰ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال پایان یافت.

ارزش بازار فرابورس 8 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرابورس ایران، آیفکس در هفته‌ای که گذشت 3 درصد رشد را تجربه کرد و در آخرین روز کاری هفته در بالاتر از ارتفاع 2493 واحدی ایستاد تا این نماگر بازدهی 10 درصدی را از ابتدای امسال به ثبت برساند. همزمان ارزش بازار نیز با 2.2 درصد افزایش، میزان رشد خود از ابتدای سال جدید را به 8 درصد رساند.

هفته معاملاتی گذشته در فرابورس که یک روز کاری نیز کمتر داشت با نقل و انتقال 5 هزار و 76 میلیون ورقه به ارزش 20 هزار و 185 میلیارد ریال به پایان رسید که در مقایسه با هفته کاری پیش از آن از افت حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.

در هفته منتهی به 6 اردیبهشت‌ماه در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس به ترتیب 489، یک هزار و 889 و 2 هزار و 595 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 512، 5 هزار و 631 و 6 هزار و 283 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت و در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد تغییر مالکیت 102 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 759 میلیارد ریال بودیم.

از مبادلات انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی خرید و فروش 5 میلیون ورقه بدهی، 96 میلیون ورقه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و 290 هزار ورقه تسهیلات مسکن رقم خورد که ارزش این دادوستدها نیز به ترتیب 4 هزار و 818، یک هزار و 795 و 146 میلیارد ریال بود.

در همین حال هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، SME و مشتقه به رقم 13 هزار و 86 میلیارد ریال رسید که از این میزان، گروه فلزات اساسی با مبادلاتی به ارزش یک هزار و 567 میلیارد ریال، 12 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه نخست قرار گرفت. پس از آن گروه محصولات شیمیایی 10 درصد و انبوه‌سازی 7 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفتند و در پله دوم و سوم ایستادند.

در این میان از مهمترین رخدادهای فرابورسی در هفته قبل می‌توان به درج نماد معاملاتی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران پس از احراز تمامی شرایط پذیرش از تاریخ 4 اردیبهشت ماه 98 به عنوان یکصد و نود و دومین نماد معاملاتی در بازار دوم اشاره کرد. این شرکت در تاریخ ششم آبان ماه سال 1397 در بازار فرابورس پذیرش شده بود و با نماد «دکپسول» در گروه مواد و محصولات دارویی زیرگروه داروهای شیمیایی و گیاهی قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان