سازمان بهداشت جهانی: کودکان زیر ۵ سال نباید بیش از یک ساعت با گوشی و تبلت بازی کنند

دستگاه‌های الکترونیکی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان مدرن تبدیل شده‌اند. حال سازمان بهداشت جهانی گزارش جدیدی منتشر کرده که در آن به مضرات نمایشگرهای دستگاه‌های هوشمند برای کودکان زیر ۵ سال اشاره می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی: کودکان زیر 5 سال نباید بیش از یک ساعت با گوشی و تبلت بازی کنند

دستگاه‌های الکترونیکی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان مدرن تبدیل شده‌اند. حال سازمان بهداشت جهانی گزارش جدیدی منتشر کرده که در آن به مضرات نمایشگرهای دستگاه‌های هوشمند برای کودکان زیر 5 سال اشاره می‌کند.

در این گزارش آمده است که این کودکان باید بیشتر از دستگاه‌های هوشمند، به بازی در دنیای واقعی بپردازند. در نتیجه، باید از جلوی بازی کردن بیشتر از یک ساعته آن‌ها با گوشی و تبلت طی یک روز گرفته شود.

سازمان بهداشتی نگران است اگر کودکان مدت زمان زیادی در معرض این دستگاه‌ها قرار بگیرند، سلامت رفتاری و میزان خواب آن‌ها با مشکل روبرو شود. دکتر فیونا بول در این رابطه می‌گوید: «پیشرفت فعالیت‌های فیزیکی و خواب خوب در کودکان باعث پیشرفت فیزیکی، جسمی و سلامت روانی شده و از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های سخت در آینده جلوگیری می‌کند.»

به طور کلی سازمان بهداشت جهانی میزان دسترسی کودکان به دستگاه‌های هوشمند را به این شرح پیشنهاد می‌کند:

  • کودکان زیر یک سال به هیچ عنوان نباید در معرض صفحه نمایش باشند. نوزدان نباید بیشتر از یک ساعت در کالسکه‌ها، صندلی‌های بلند و حامل‌های دارای کمربند قرار بگیرند. اگر کودک هنوز توانایی حرکت نداشته باشد، باید حداقل 30 دقیقه مشغول سینه‌خیز رفتن باشد.
  • دسترسی کودک یک ساله به دستگاه هوشمند توصیه نمی‌شود و این مقدار برای کودک 2 ساله، کمتر از یک ساعت خواهد بود. بچه‌های بین یک تا دو سال باید روزانه 3 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.
  • کودکان بین سه تا چهار سال نباید بیشتر از یک ساعت با موبایل و تبلت بازی کنند. کودکان در این بازه سنی باید حداقل 3 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.

پیش از این هم اعتیاد به باز‌های ویدیویی در لیست اختلالات روانی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان