انتشارات کتاب نیستان با آثار سینمایی در نمایشگاه

انتشارات کتاب نیستان با آثار سینمایی در نمایشگاه

انتشارات «کتاب نیستان» در سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با نشر بیش از بیست فیلمنامه سینمایی از پیشتازان این عرصه است.
به گزارش رسیده، با توجه به این که ناشرین متعددی به انتشار کتاب های سینمایی توجه نشان می دهند؛ اما این نکته قابل بررسی است که بیشترین آنها از انتشار فیلمنامه های سینمایی ایرانی و گاه خارجی، پرهیز می کنند و به انتشار کتاب های نظری یا آموزشی و همین طور شناخت سینماگران مشهور اکتفا می کنند. این در حالی است که انتشارات «کتاب نیستان» نشان داده که به حمایت از فیلمنامه های ایرانی بی تفاوت نیست.
نویسندگان شاخصی چون سید مهدی شجاعی، مجید مجیدی، بهزاد بهزادپور، محمدرضا گوهری و حسن فتحی از فیلمنامه نویسان مطرحی هستند آثارشان توسط این انتشاراتی به بازار کتاب روانه شده است. با توجه به این موضوع از فیلمنامه های ساخته شده میتوان به فیلمنامه: بدوک نوشته مشترک مجید مجیدی و سید مهدی شجاعی، آواز گنجشکها نوشته مجید مجیدی، طلا و مس نوشته حامد محمدی، پستچی سه بار در نمی زند نوشته حسن فتحی، یک تکه نان و رخ دیوانه نوشته محمدرضا گوهری اشاره کرد.
از طرفی دیگر فیلمنامه های سینمایی که فرصت ساخت پیدا نکردند هم در این مجموعه دیده می شود. به طور نمونه از آثار بهزاد بهزادپور به عنوان فعال ترین نویسنده فیلمنامه در این انتشارتی می توان به این موارد اشاره کرد: رنجر، پروین، امپراطور عشق، فوق سّری و شومن. همین طور فیلمنامه های دیگری چون … و زمین آرام شد نوشته محمدرضا بایرامی، جبرئیل و دریا، زخم شانه حوا، هر دو نوشته علی شاه حاتمی، ابوطالب نوشته احمدرضا گرشاسبی، روح ریحان نوشته محمد مهدی رسولی، کتونی سفید ابراهیم معیری.
در این میان انتشار یک فیلمنامه مستند با عنوان «مرشد و پهلوان» تألیف حامد قربانی که موضوعیت آن درباره فیلم ناتمام مرحوم علی حاتمی یعنی «جهان پهلوان تختی» است، همراه فیلمنامه های رنجر و پروین نوشته بهزاد بهزادپور از جدیدترین آثار در انتشارات کتاب نیستان به حساب می آیند. به طور کلی می توان گفت در فیلمنامه های منتشر شده توسط این انتشاراتی ردپای مفاهیم دینی، تاریخی، اجتماعی و دفاع مقدس به وضوح قابل تحلیل و بررسی است.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان