دستگیری باند سه نفره قاچاق دارو‌های یارانه‌ای در پایتخت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری باند سه نفره قاچاق دارو‌های یارانه‌ای به کشور غربی همسایه خبر داد.

دستگیری باند سه نفره قاچاق دارو‌های یارانه‌ای در پایتخت

بدستگیری باند سه نفره قاچاق دارو‌های یارانه‌ای در پایتخته گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی گزارشات واصله ماموران پلیس پیشگیری متوجه شدند باندی در زمینه قاچاق دارو‌های یارانه‌ای به خارج از کشور اقدام به جعل مهر‌های سازمان‌های مختلف و پزشک‌های متخصص می‌کند و برابر این گزارشات تراکنش‌های مالی آن‌ها در ماه به 300 میلیون تومان می‌رسید.

وی افزود: در ادامه با توجه به حساسیت موضوع تیمی تخصصی تشکیل و مامور رسیدگی به این پرونده شدند تااینکه سه نفر در رابطه با پرونده که دو تن از آنان پسرعمو و سومی نیز فامیل یکی از این دو پسرعمو بود شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نفر اصلی پرونده که اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشت در اظهارات خود با اعتراف به اقدامات مجرمانه مبنی بر جعل مهر و نسخه پزشک‌های متخصص در شمال غرب کشور عنوان کرد برای تامین هزینه‌های خود تصمیم به تشکیل این باند مجرمانه گرفته است.

متهم در تشریح اقدامات خود گفت: از چندی پیش متوجه شدم که می‌توانم با استفاده از جعل نسخه‌های پزشکان و همچنین تهیه لاشه‌های یکی از دفترچه بیمه‌های کشور اقدام به خرید دارو‌های یارانه‌ای با قیمت پایین کنم و آن‌ها را در مرز به فردی دیگر به قیمت پایین بفروشم.

وی در ادامه گفت: در نتیجه با همدستانم چندین مهر ژلاتینی جعلی که متعلق به پزشکانی متخصص در شمال غرب کشور بود، تهیه و حتی مهر سازمان بیمه مربوطه را نیز ساختیم تا در صورت نوشتن اسم دارو بتوانیم فرم تاییدیه آن سازمان را نیز جعل کنیم.
متهم افزود: در ادامه لاشه‌های دفترچه بیمه یکی از مراکز بیمه رسمی کشور را به تعداد 100 جلد بدست آوردیم و نسخه انسولین‌های رگولار و ان. پی. اچ را برای هرماه داخل هر دفترچه نوشتیم و با مهر‌های مربوطه نیز آن‌ها را به تایید رساندیم و ممهور کردیم.

متهم در ادامه با اشاره به تهیه دارو‌های یارانه‌ای با استفاده از دفترچه بیمه عنوان کرد که دارو‌ها را به قیمت 10 هزار تومان خریداری کرده و با یک واسط به مرز غربی کشور برده و در آنجا به قیمت 300 هزار تومان به یکی از کشور‌های غربی ایران قاچاق کرده و اخیرا حتی توانسته است آن‌ها را تا قیمت 400 هزار تومان نیز به فروش برساند.

دو متهم دیگر نیز با تایید اظهارات همدست خود ابراز پشیمانی کردند و عنوان داشتند که هیچوقت گمان نمی‌کردند توسط پلیس شناسایی خواهند شد.

در انتها سردار ظهیری تصریح کرد: متهمان پرونده با هماهنگی‌های قضائی و برای انجام تحقیقات تکمیلی بیشتر در اختیار ماموران آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان