زمان شروع سهمیه بندی بنزین در سال ۹۸

 

به گزارش«فردا» به نقل از تسنیم درپی مخالفت شدید مجلس با تصمیم سران سه قوه برای سهمیه بندی بنزین بدون اطلاع نمایندگان، درحالی دولت خود را برای آغاز طرح سهمیه بندی بنزین از امشب آماده کرده بود که اجرای این تصمیم به زمان دیگری موکول شده است.

در همین باره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده، پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست و زمان اجرا متعاقباً اعلام می‌شود.

پس از اظهارات وزیر اقتصاد که از نهایی شدن تصمیم بنزینی دولت خبر داده بود، از روز گذشته رسانه‌ها از احتمال اجرای طرح سهیمه بندی بنزین از ساعت 24 پنج شنبه خبر داده بودند و امروز نیز برخی منابع مطلع در دولت از نهایی شدن این تصمیم با قیمت بنزین سهمیه‌ای 1000 تومان و آزاد 2500 تومان خبر دادند.

پس از انتشار این خبرها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اغلب مخالف اجرای این طرح در زمان مورد اشاره (12 اردیبهشت) بودند خواهان توقف این طرح و یا تأخیر در اجرای آن شدند.

یک عضو شورای عالی انرژی در این باره گفت: افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت با برخورد مجلس رو به رو می‌شود.

علی بختیار افزود: مجلس هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداشت و اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیر قانونی است.

وی افزود: اگر دولت به استناد تصمیم سران سه قوه این کار را انجام دهد نیز توجیهی ندارد. چراکه مصوبه سران سه قوه صرفاً باید در جهت راهکار‌های مقابله با تحریم باشد. در خصوص بحث بنزین ما امروز کمبودی در داخل نداریم و دولت برای هر اقدامی در این زمینه نیاز به اجازه مجلس دارد.

بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس هم گفت: با هرکسی درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت کردم گفت: تصمیم سران نظامه، آقای روحانی اگر شما هم به سران نظام ارجاع نمی‌دهید، جلوی این تصمیم را بگیرید. با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی مجلس را هم در جریان نگذاشتید، از این تصمیم اشتباه بر گردید، مردم طاقت افزایش قیمت‌ها را ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان