اخبار و مصوبات امروز مجلس

رای منفی ۱۶۸ نماینده به سهمیه‌بندی بنزین/طرح سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو

خبرگزاری فارس: سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی که درخصوص قیمت بنزین تشکیل شده بود بیان کرد: در جلسه امروز مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت شد.

وی افزود: در این جلسه استفاده از کارت‌های سوخت الزامی و دولت مکلف به تقویت جایگاه‌های CNG در کشور شد.

زرآبادی همچنین اضافه کرد: در این جلسه سه طرح به رای گذاشته شد که نخستین پیشنهاد سهمیه بندی به صورت 60لیتر در ماه به قیمت هر لیتر 1000 تومان و سهیمه آزاد 2500 تومان بود که با 57 رای موافق و 168 رای مخالف رد شد.

این نماینده ملجس دهم شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین پیشنهاد قیمت یکسان 1500 تومان هم با 102رای موافق و 127 رای مخالف رد شد و نهایتا پیشنهاد ادامه وضعیت موجود با 145رای موافق و 77 از نمایندگان رای مثبت گرفت

 

روایت لاهوتی از «رای‌گیری استمزاجی» در جلسه غیرعلنی مجلس درباره سوخت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از رای‌گیری استمزاجی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی درباره‌ سوخت خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی چند رای‌گیری استمزاجی صورت گرفت؛ یکی این‌که کارت سوخت استفاده شود یا خیر که مجلس رای داد این کار انجام شود. همچنین با توجه به این‌که دولت یکی از اهداف افزایش قیمت سوخت را صرفه‌جویی اعلام کرده قرار شد روی سی ان جی‌ها مجددا در سقف 20 میلیون لیتر سرمایه‌ گذاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد قیمت بنزین یکی از پیشنهادات موضوع دونرخی شدن بود به این شکل که 60 لیتر با قیمت فعلی و مابقی با قیمت 2500 تومان عرضه شود که مجلس شورای اسلامی با آن مخالفت کرد. یک روش پیشنهادی هم تک‌نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت آن به 1500 تومان بود که آن هم مورد مخالفت مجلس قرار گرفت.

لاهوتی با بیان این‌که نمایندگان در جلسه غیرعلنی خواستار حفظ وضع موجود شدند، گفت: در واقع این پیامی بود که از ناحیه مجلس شورای اسلامی داده شد که اگر دولت در این رابطه بخواهد لایحه‌ای بیاورد مجلس با آن موافقت نخواهد کرد.


مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر مقابل مجلس است

محمدعلی وکیلی گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی است.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تجمع‌ روز کارگر و روز معلم مقابل مجلس و حواشی آن گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان است و این موضوع در هیات رییسه مجلس هم باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ ما امیدواریم این افراد هرچه زودتر آزاد شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که ما به نهایت نرمش در داخل نیاز داریم این برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند به صلاح نیست. اینها مجلس شورای اسلامی را خانه خودشان می‌دانند و حتی ممکن است عصبانیت خود را به نمایندگان نشان دهند. ما نباید بین مجلس و نظام این‌همانی برقرار کنیم و بعد اگر کسی به مجلس اعتراض کرد آن را اعتراض به کلیت نظام بدانیم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم دوستان نگاه‌شان را تغییر دهند. مهم‌ترین مغالطه این است که هر اعتراضی آشوب است؛ اگر اعتراض به هر نهادی را اعتراض به کلیت نظام بدانیم با این مغالطه دچار قضاوت غیرحکیمانه می‌شویم و مجبور به برخوردهایی خواهیم شد که در شرایط فعلی سودی به حال نظام ندارد و هزینه‌ساز است.

نشست کمیسیون امنیت ملی برای بررسی سیل اخیر در کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز فرمانده نیروی زمینی ارتش گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو از جمله در کمک به مردم در سیلاب‌های اخیر ارائه کرد.

علی نجفی خوشرودی نماینده مردم زابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز، با سه دستور کار برگزار شد.

وی افزود: ابتدا میر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو از جمله در کمک به مردم در سیلاب‌های اخیر ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست، رؤسای مجامع نمایندگان استان‌های در معرض سیلاب‌های اخیر به نمایندگی از استان خود برای سپاس از ارتش و دیگر نیروهای مسلح در کمیسیون حضور یافتند.

نجفی همچنین عنوان کرد:‌ در ادامه طرح الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون اصلاح ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی با حضور معاون وظیفه عمومی ناجا و نمایندگان سایر ارگان‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و جهت بررسی بیشتر به کمیته امینت، ارجاع شد.

تامین بخشی از کسری‌های دولت با افزایش قیمت بنزین شایسته نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش بدهد و صرفا بخشی از کسری‌های درآمد خود را تامین کند شایسته نیست.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت برای مصرف بنزین مورد تاکید مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته با یک رویکرد غلط در دولت و وزارت نفت استفاده از کارت سوخت عملا کنار گذاشته شد و علی رغم اینکه طرح حذف کارت سوخت و از بین بردن آن در سال‌های گذشته توسط دولت به مجلس ارائه شده و مجلس قاطعانه با این طرح مخالفت کرد اما وزارت نفت طی دو سه سال اخیر رویکردی را دنبال کرد که علی با اینکه کارت سوخت وجود داشت و خودروها کارت سوخت داشتند، اما در عمل استفاده از کارت سوخت را کنار گذاشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکلاتی برای تامین، توزیع و استفاده از فرآورده‌های سوختی و قاچاق مواجه است و کنترل مصرف یک امر ضروری است، استفاده از کارت‌های سوخت یک ضرورتی است که مورد تایید و تاکید مجلس بوده و در جلسه غیرعلنی امروز مجلس هم این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی در ادامه تصریح کرد: آنچه که مورد تاکید مجلس است استفاده از کارت‌های سوخت برای کنترل مصرف و حذف قاچاق سوخت است.

وی بر همین اساس بیان کرد: مجلس در شرایط فعلی و نوع رویکردی که دولت برای افزایش قیمت بنزین دارد مخالف است و به نظر ما این افزایش قیمت بنزین با این شرایط به نفع کشور نیست و باید رویکرد عادلانه‌ای برای افزایش قیمت بنزین باشد که همه آحاد مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش بدهد و صرفا بخشی از کسری‌های درآمد خود را تامین کند شایسته نیست.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع افزایش بنزین از دستور کار خارج شده، در اسرع وقت بحث کاستی‌ها و نواقصی که در بحث کارت‌ها سوخت وجود دارد باید رفع شود تا بتواند با برقرار شدن کارت سوخت بدون افزایش قیمت بنزین شاهد باشیم که در مصرف سوخت و قاچاق صورت کنترل بگیرد.

وی بیان کرد: قطعا صرفه‌جویی که از این محل نصیب کشور خواهد شد به قدری زیاد است که قابل توجه بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

کریمی یکی دیگر از راهکارها برای کنترل مصرف بنزین را جایگزینی سوخت CNG در خودروها دانست که در این خصوص هم دولت تکلیف داشته و دولت باید این موضوع را با جدیت دنبال کند تا بتوانیم از طریق کاهش مصرف بنزین و جایگزینی سوخت و CNG هم مدیریت مصرف سوخت را دز سطح جامعه و کشور داشته باشیم.

 

تصحیح موادی از طرح اصلاح قانون آیین‌ دادرسی دیوان عدالت اداری در کمیسیون قضایی مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در نشست کمیسیون امروز قضایی بررسی و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی با بیان اینکه در این جلسه مواد یک تا 7 این طرح بررسی و مصوب شد، اظهار داشت: طرح اصلاح این قانون دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آن می‌توان به سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و شفافیت قانون و پاسخگو کردن دستگاه‌ها و... اشاره کرد.

 

اصلاح موادی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از اصلاح موادی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز با محوریت بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس سازمان تعزیرات، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز،‌ نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، معاون حقوقی قوه قضاییه، اعضای کمیسیون و همچنین دستگاه‌های نظارتی و نماینده بانک مرکزی برگزار شد.

وی افزود: اصلاحاتی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون مورد بررسی قرار کرفته و اعمال شد.

سعیدی بر همین اساس اضافه کرد: با توجه به اینکه 15 ماده از این لایحه در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته بود اما لایحه به دلایل و موارد قضایی به کمیسیون اقتصادی برای اصلاحاتی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: امروز نیز بخشی از اصلاحات لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.

نشست کمیسیون اصل 90 برگزار نشد

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس گفت: نشست امروز کمیسیون اصل 90 برگزار نشد و کمیته‌ها در جلسات جداگانه به بررسی پرونده‌های ارجاعی پرداختند.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار نشد و کمیته‌های تخصصی کمیسیون در جلسات جداگانه به بررسی پرونده‌های ارجاعی پرداختند.

وی افزود: کمیته‌های کمیسیون اصل 90 در جلسات جداگانه خود شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی از نهادهای مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سوال از وزیر کشور به صحن علنی مجلس رفت
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: 2 سوال از وزیر کشور به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

محمد رضا صباغیان عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: قرار بود که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه امروز حضور یافته و به سوالات 10 نماینده پیرامون مسائل مدیریت بحران پاسخ بدهد، اما وی اعلام کرد که نمی‌تواند در این جلسه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: از مجموع 10 نماینده سوال کننده 8 نفر سوالات خود را پس گرفتند و در مجموع 2 سوال از نمایندگان به صحن مجلس ارجاع شد.


موافقت کمیسیون اجتماعی با تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی

کمیسیون اجتماعی مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد.

احمد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار مهر از تصویب تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

نماینده مردم خدابنده در مورد محورهای این تحقیق و تفحص گفت: منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی، منابع و مصارف و حق الجلسات شستا، نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی در مناطق محروم، نحوه اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی از محورهای این تحقیق و تفحص بود.

وی با بیان اینکه سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل شستا در جلسه کمیسیون حضور یافتند، اظهار داشت: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در اواسط جلسه، کمیسیون را ترک کرد و تا پایان بررسی تحقیق و تفحص در کمیسیون حضور نیافت.

بیگدلی اظهار داشت: امروز سه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مطرح بود که اعلام شد به دلیل کسالت، آقای شریعتمداری نمی‌تواند در جلسه حضور یابد.

وی ادامه داد: یکی از سوالات در مورد عدم تعیین تکلیف رئیس سازمان تأمین اجتماعی بود.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: سوال دیگر در مورد ریاست صندوق بازنشستگی کشوری بود. ماده 17 قانون در تعیین ریاست صندوق بازنشستگی، رعایت نشده و ایشان شرایط قانونی برای ریاست این صندوق را ندارند.

اعتراض اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به اعلام تصویب یک رای‌گیری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با وجود اینکه 9 نفر از 19 نفر حاضر در کمیسیون با افزایش حقوق کارکنان دیوان محاسبات موافق بودند رئیس کمیسیون عنوان کرد که این مسئله به تصویب کمیسیون رسیده که این اعلام نظر رئیس با واکنش و اعتراض اعضا مواجه شد.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع افزایش حقوق پرسنل دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با وجود اینکه 9 نفر از 19 نفر حاضر در جلسه کمیسیون با آن موافقت خود را اعلام کردند رئیس کمیسیون اعلام کرد که این مسئله به تصویب اعضای کمیسیون رسیده است که این مسئله با واکنش اعضای کمیسیون مواجه شد اما اینکه در نهایت نتیجه این رأی‌گیری چگونه اعلام خواهد شد من اطلاعی ندارم.

وی افزود: در ادامه جلسه موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مورد بحث قرار گرفت که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای کمیسیون رأی‌گیری در خصوص آن به جلسه بعد موکول شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بنا بود تا طرح سؤال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد که به دلیل عدم حضور وزیر این دستور کار به جلسه دیگری موکول شد.

سلطانی‌فر: مسئولیت تأمین امنیت ورزشگاه‌ها برعهده نیروی انتظامی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ وزیر ورزش با اشاره به حواشی پیش آمده در دیدار پیروزی و سپاهان عنوان کرد که مسئولیت تأمین امنیت ورزشگاه‌ها برعهده نیروی انتظامی است و وزارت ورزش وظیفه‌ای در این باره ندارد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و معاونین وی مهمان کمیسیون بودند و گزارشی از علمکرد این وزارتخانه در سال 97 به اعضا ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه همچنین نمایندگان ابهامات و سؤالات‌شان را مطرح کردند و وزیر و معاونین وزیر هم به سؤالات نمایندگان پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌اهم مسائلی که در این سؤالات مطرح شد مربوط به حواشی پیش‌ آمده در جریان بازی دو تیم پیروزی و سپاهان در لیگ برتر بود که نمایندگان انتقادات جدی در این زمینه داشتند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: سلطانی‌فر و معاونان وی نیز در پاسخ به این سؤال عنوان کردند که در اینگونه مسائل تأمین امنیت ورزشگاه‌ها برعهده نیروی انتظامی است و وزارت ورزش هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد که البته نمایندگان این پاسخ را نپذیرفتند.

وی در پایان گفت:‌ نمایندگان عنوان کردند که برخی از اقدامات که وزارت ورزش می‌تواند در این رابطه انجام دهد همچون شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین های بیشتر، مراقبت از افرادی که سابقه سو دارند در کاهش و جلوگیری از اینگونه حواشی مؤثر است که معاون وزیر نیز در پاسخ به نمایندگان گفت که صندلی‌ها شماره‌گذاری شده و دوربین هم در ورزشگاه‌ها نصب است و اتفاقاتی اخیراً افتاده که شرایط را برای اینگونه حواشی مهیا کرده است.

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون آئین دادرسی دیوان عدالت اداری

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در این کمیسیون خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت، کلیات این طرح تصویب شد، مواد 1 تا 7 آن نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گفته وی، یکی از نتایج بررسی این طرح افزایش دقت در رسیدگی به پرونده‌های هیأت حل اختلاف و رفع شبهات قانونی و تربیت قاضی متخصص در دیوان عدالت اداری است.

 

وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت به سوالات نمایندگان پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزیر بهداشت در جلسه امروز(دوشنبه) این کمیسیون برای پاسخ به سوالات نمایندگان خبر داد.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز(دوشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت برای پاسخ به سوالات نمایندگان برگزار شد که سوال پژمانفر و انصاری نمایندگان مشهد و داراب برای بررسی بیشتر مراعا ماند.

وی افزود: نوری نماینده شوش سوالی درباره میزان مرگ و میر مادران باردار در حوزه انتخابی خود مطرح کرد که قرار شد گزارشی در این باره تهیه و سپس این نماینده نظر خود را ارائه کند. سوال بعدی را عباسی و صباغیان مطرح کردند که با پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دستور دیگر این کمیسیون را استماع گزارش مسئولان انجمن مامایی و بیان مشکلات آنها عنوان و اظهار کرد: یکی از این مشکلات عدم پوشش بیمه برخی خدمات ماماها بود که قرار شد اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد.

 

طرح سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کمیسیون برنامه

سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو و افزایش قیمت کالاهای اساسی در جلسه امروز کمیسیون برنامه مطرح شد و وزیر صنعت در این باره قول پیگیری داد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه، نمایندگان ضمن استماع گزارش عملکرد وزیر صنعت در حوزه مدیریتش، دغدغه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف بیان کردند.

در این جلسه سوال محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان از وزیر صنعت در خصوص چرایی افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو و دیر تصمیم گرفتن نسبت به قیمت گذاری خودروهای تولیدی با توجه به تحولات قیمت ارز که سود چند هزار میلیاردی را نصیب دلال‌ها کرد و همچنین تعیین تکلیف سود قابل توجهی که دفعتا بعد از افزایش قیمت ارز نصیب فولادی‌ها شد مطرح شد.

تابش در این‌باره گفت: علیرغم اختصاص ارز 4200 تومانی آنهم در حجم 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مردم، افزایش فوق‌العاده قیمت این کالاها قابل پذیرش نیست و ناشی از عدم هماهنگی و سو تدبیر است. نفس مردم از گرانی بریده و کمرشان خم شده است.

وی همچنین خواستار ابطال بخشنامه خلاف قانون صادره توسط وزارت صنعت که قانون شورای معادن استان‌ها را بی اثر می‌کند شد و با توجه به مکاتبات قبلی، میدان دادن به نیروهای متعهد و متخصص استانی جهت عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های مرتبط با آن وزارتخانه در استان یزد را خواستار شد.

"رضا رحمانی" وزیر صنعت نیز ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص، قول رسیدگی نسبت به موارد مطروحه را داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان