چرا جامعه مخالف اصلاح قیمت بنزین است؟

پایان هفته گذشته بود که خبر اصلاح قیمت بنزین و احتمال سهمیه‌بندی در خبرگزاری های داخلی منتشر شده و مردم در واکنش به این موضوع به پمپ بنزین ها مراجعه کرده و صف‌های طولانی تشکیل شد

پایان هفته گذشته بود که خبر اصلاح قیمت بنزین و احتمال سهمیه‌بندی در خبرگزاری های داخلی منتشر شده و مردم در واکنش به این موضوع به پمپ بنزین ها مراجعه کرده و صف‌های طولانی تشکیل شد. در طی فاصله زمانی مربوط به اعلام تا تکذیب این خبر، واکنش های زیادی نسبت به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین منتشر شده و عده ای در این میان مخالف این موضوع بودند. اما علت چنین مخالفت‌هایی چیست؟
به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از علت های این چنین مخالفت هایی به موضوع رانت هایی اشاره دارد که پس از اصلاح سیستم سوختی از بین خواهد رفت. قاچاقچیان و سایر ذی‌نفعان از فروش غیرقانونی سوخت درآمدهای کلانی را به دست می‌آورند و نمی‌توان قطعا وجود قاچاقچیان مذکور و این درآمدها به عنوان یک عامل قدرتمند نادیده گرفت.
عدم آگاهی نسبت به اثرات اصلاح قیمت سوخت و عدم وجود اعتماد عمومی نسبت به سیاست گذاری های کشور در حوزه کلان از عوامل موثر دیگر در این میان هستند. نباید نادیده گرفت که ارزان بودن سوخت از جمله ابزارهای کارآمدی است که دولت ها همواره برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود از آن استفاده می کنند.
بسیاری از کارشناسان نیز پیش از این هشدار داده بودند که اعطای سوخت ارزان نباید بازیچه ای برای سرگرم نگه داشتن عموم مردم و انحراف در مسیر مطالبات آن ها باشد. مردم باید بر روی مطالبات اصلی خود تمرکز کرده و دقت کنند که دلخوش بودن به سوخت ارزان نباید عاملی باشد که مطالبات آن ها را وارد جنبه سطحی کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان