بدهی ۴۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی به بانک‌ها

شبکه خبر نوشت: سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی از بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بانک‌ها خبر داد.

بدهی 40 هزار میلیاردی تامین اجتماعی به بانک‌ها
حسین امیری گنجه درباره استقراض ماهانه سازمان تامین اجتماعی از نظام بانکی در خصوص پرداخت مستمری بازنشستگان، افزود: سازمان تامین اجتماعی سه تراز از جمله اکچوئری، تراز بلندمدت و تراز نقدینگی یا کوتاه مدت دارد که تراز همه آنها در سازمان تامین اجتماعی مثبت است.
او با بیان اینکه سال گذشته تراز نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی محقق نشد، گفت: سال گذشته حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان منابع برای توزیع در جامعه نیاز بود که محقق نشد و ناچار به دریافت ماهانه بین 5 تا شش هزار میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی شدیم.
سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در سال جاری نیز از آنجایی که حقوق بازنشستگان افزایش 36 درصدی داشته است، به 9 تا 10 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که به دلیل کمبود منابع، بدنبال راهکاری برای جبران آن هستیم.
امیری گنجه، درباره بدهی این سازمان به نظام بانکی، گفت: بدنبال بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی با استفاده از ابزارهای مالی مثل تهاتر یا افزایش سرمایه هستیم. در حال حاضر رقم این بدهی به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.
او درباره خصوصی سازی بانک رفاه کارگران نیز توضیح داد: بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک تخصصی برای مدیریت ذخایر و نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد و در خدمت کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه شدگان است و خوشبختانه یکی از بانک هایی است که توانست تراز مثبتی را بین بانک های کشور داشته باشد.
سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی درباره خصوصی سازی این بانک توضیح داد: براساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بانک رفاه باید خصوصی شود و سازمان تامین اجتماعی تنها دارای 10 تا 15 درصد سهام این بانک باشد و در عمل نتواند مدیریت بر نقدینگی را ایجاد کند اما در تلاش هستیم تا اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد گرچه تاکنون به نتیجه مشخصی در این خصوص نرسیده ایم.
47234
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان