پشت پرده سخنان پمپئو درباره ایران چیست؟

کارشناس روس، سه هدف اصلی از اظهارات جدید پمپئو درباره ایران را نام برد.

پشت پرده سخنان پمپئو درباره ایران چیست؟

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری سولونیکوف، مدیر موسسه توسعه دولت معاصر در روسیه، هدف از سخنان معاون وزیر امور خارجه امریکا مایک پمپئو در خصوص اینکه هدف جنگ با ایران نیست، بلکه بیشتر از همه تغییر رفتار رهبران ایران است. 

سولونیکوف هدف از سخنان وزیر امور خارجه امریکا را چنین بیان کرد: "واشنگتن معتقد است که تمام جهان برای منافع ایالات متحده است. البته، در آمریکای لاتین، هیچ کس حق ندارد حتی بدون آگاهی از وزارت امور خارجه آمریکا عطسه کند. در این منطقه، ایالات متحده همیشه سیاست خارجی خود را اولویت بندی کرده است. از یک طرف — درگیری بین ایران و اسرائیل برای او بسیار اهمیت دارد، که یک متحد استراتژیک ایالات متحده با کاخ سفید است. از سوی دیگر، حمایت از عربستان سعودی، متحد دیگر آمریکا در منطقه و مسئله رابطه بین سنی ها و شیعیان برای امریکا بسیار حائز اهمیت است. ایالات متحده می خواهد در حل و فصل این درگیری نقش مهمی ایفا کند".

به گفته وی، ایالات متحده دارای منافع و اولویت های سیاسی در این منطقه است.

وی گفت: "آنها می خواهند سیاست خارجی ایران را تغییر دهند. و اگر این امکان صورت نپذیرد، می خواهند رژیم را تغییر دهند. ایالات متحده مدتهاست این موضوع را اعلام کرده و تلاش می کند با روش های مختلف آن را اجرا کند. آنها از تمام کارت هایی که در دست دارند در این بازی استفاده می کنند و اعلام این سخنان توسط پومپئو تغییر زیادی ایجاد نمی کند".

پیشتر، پومپو گفته بود که هدف ایالات متحده در ایران جنگ نیست، بلکه بیشتر از همه تغییر رفتار رهبران ایران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان